

خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Listening to Salsa: Gender, Latin Popular Music, and Puerto Rican Cultures
90,500 تومان قیمت اصلی 90,500 تومان بود.53,000 تومانقیمت فعلی 53,000 تومان است.
تعداد فروش: 49
عنوان فارسی | گوش دادن به سالسا: جنسیت، موسیقی عامه پسند لاتین، و فرهنگ های پورتوریکویی |
---|---|
عنوان اصلی | Listening to Salsa: Gender, Latin Popular Music, and Puerto Rican Cultures |
ناشر | Wesleyan University Press |
نویسنده | Frances R. Aparicio |
ISBN | 9780819553065, 0819563080 |
سال نشر | 1998 |
زبان | English |
تعداد صفحات | 324 |
دسته | موسیقی |
فرمت کتاب | pdf – قابل تبدیل به سایر فرمت ها |
حجم فایل | 9 مگابایت |
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
توضیحاتی در مورد کتاب
ضربان تپنده سالسا، مرنگه و بولرو بیان قانع کننده ای از فرهنگ لاتین/یک فرهنگ است، اما تعداد کمی از افراد خارجی مفاهیم این موسیقی را در ابعاد اجتماعی بزرگتر درک می کنند. فرانسیس آر آپاریسیو رویکردهای موسیقی شناسی و جامعه شناسی را با مطالعات ادبی، فرهنگی، لاتین و زنان ترکیب می کند تا شجره نامه مفصلی از موسیقی آفریقایی-کارائیب در پورتوریکو ارائه دهد. او موسیقی را با متون ادبی منتخب پورتوریکویی مقایسه میکند، سپس به این میپردازد که چگونه لاتینها/مانند آمریکاییها از سالسا برای تأیید مجدد هویت فرهنگی خود استفاده میکنند و چگونه انگلیسیها آن را در اقتباسهایشان اروتیک و غیرسیاسی میکنند. بررسی دقیق اشعار نشان میدهد که چگونه این آهنگها مسائل جنسی، میل و تضاد را بیان میکنند، و مصاحبههای آپاریسیو با لاتین/os نشان میدهد که آنها چگونه به سالسا گوش میدهند و معنایی که در آن پیدا میکنند.
به عنوان نقطه عطفی در مطالعه موسیقی لاتین، مطالعات جنسیتی، و به طور کلی فرهنگ عامه مدرن.” (پیتر مانوئل، دانشگاه شهر نیویورک)
“تحلیلی پیچیده و روشنگر از روابط پیچیده بین موسیقی های محبوب لاتین (o) و ساختارهای جنسیت، نژاد، طبقه و هویت ملی در میان پورتوریکویی ها . آپاریسیو نه تنها موسیقی های سنتی پورتوریکویی مانند دانزا، پلنا و بمبا، بلکه ژانرهای پان کارائیب مانند بولرو، و موسیقی های رقص فراملی معاصر مانند سالسا و رپ در اسپانیا را نیز در نظر می گیرد. رویکرد پست مدرن او به سالسا به ویژه تحریک آمیز است و از تلاش های ملی گرایانه برای مالکیت با ایجاد موقعیت ها و معانی متعدد سالسا در جوامع مختلف لاتین و آمریکای لاتین اجتناب می کند. علاوه بر این، او به شدت بازنمایی مشکلساز موسیقی لاتین (o) از زنان و به حاشیه راندن زنان موسیقیدان را به چالش میکشد، و متن آهنگهای مردسالارانه و زنستیزانه را با آنهایی که توسط زنان موسیقی نوشته و خوانده میشود، در تضاد قرار میدهد.» (دبورا پاچینی هرناندز، دانشگاه براون)
فرانسیس آر آپاریسیو دانشیار فرهنگ اسپانیایی و آمریکایی در دانشگاه میشیگان، نویسنده “Versiones, interpretaciones, creaciones” (1991)، ویراستار مشترک ‘Tropicalizations’ (1997) و سردبیر ‘Latino Voices’ (1994).
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.