فقط اینقدر👇 دیگه زمان داری با تخفیف بخریش
00روز
00ساعت
56دقیقه
22ثانیه

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور

قیمت اصلی 179,700 تومان بود.قیمت فعلی 119,200 تومان است.

تعداد فروش: 68

فرمت فایل پاورپوینت

1 آیتم فروخته شده در 55 دقیقه
3 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

دانلود و استفاده از فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور – تجربه‌ای بی‌نظیر در ارائه!

پاورپوینتی شیک و استاندارد:

فایل فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور شامل ۱۱۲ اسلاید طراحی‌شده با دقت بالا است که کاملاً آماده برای ارائه یا چاپ در PowerPoint می‌باشد.

چرا فایل فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور گزینه‌ای عالی است؟

  • گرافیک حرفه‌ای و جذاب: اسلایدهای فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور با طراحی مدرن و چشم‌نواز، پیام شما را به بهترین شکل منتقل می‌کنند.
  • کاربری آسان: ساختار این پاورپوینت به‌گونه‌ای است که استفاده از آن بدون نیاز به تغییرات پیچیده ممکن باشد.
  • آماده استفاده: تمامی اسلایدهای فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور از قبل تنظیم‌شده و بدون نیاز به ویرایش، قابل استفاده هستند.

تضمین کیفیت و دقت بالا:

این مجموعه بر اساس بالاترین استانداردهای طراحی ساخته شده است و کاملاً منسجم و بدون اشکال، مناسب برای ارائه‌های حرفه‌ای می‌باشد.

نکته قابل توجه:

برخی نسخه‌های غیررسمی ممکن است تغییراتی داشته باشند. این نسخه اصلی فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور با دقت و کیفیت بالا طراحی شده است.

همین حالا فایل فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور را دریافت کنید و یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید!


بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل تاملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور :

مقدمه

در دنیای دیجیتال، پیشرفت های حاصل از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات همه جانبه ای را در جوامع بشری ازجمله نظام های آموزشی جهان به طور عام و نظام آموزش از دور به طور خاص ایجاد کرده است؛ به گونه ای که شیوه های ارتباط، تفکّر، کار، عمل و در یک سخن، زندگی اجتماعی انسان تغییر کرده است (Sampaio , 2008:1) و انسان هزاره سوم پس از دستیابی به فناوری های مدرن ارتباطی و اطلاعاتی و حذف بسیاری از موانع و محدودیت های فیزیکی، به طور فزاینده ای به یکدیگر نزدیک شده اند و نوع خاصی از بودن و شدن را تجربه می کنند. این وضعیت جدید را بیشتر با ذکر برخی از ویژگی ها و آثار برجسته ای همچون کوچک شدن پدیدارشناختی جهان، فشردگی فزاینده زمان و فضا، پیدایش وضعیت شبکه ای، ادغام جوامع در جامعه ای جدید به گستره جهان، جریان یابی سریع و روزافزون تبادل اطلاعات، دانش ها، باورها، ایدئولوژی ها، ارزش ها، الگوها، آیین ها، تجربیات، سرمایه ها، کالاها، خدمات، خطرات و… تعریف کرده اند (هلد و مک گرو، ۱۳۸۲: ۱۰۶).

این فرایندهای چند لایه به هم پیچیده و درهم تنیده، درنهایت به شکل گیری وضعیتی منجر شده است که از آن به «جهانی شدن» تعبیر می شود. جهانی شدن به ایجاد الگوهای ارتباطات جدید و شبکه های پیچیده ای از روابط کمک می کند و به دنبال راهکارهای مناسبی است تا گروه ها و فرهنگ های خاص را به یکدیگر متصل سازد؛ این درحالی است که اجتماع نوینی که از اتصال فرهنگ های یادشده تشکیل می شود، اغلب شکننده است؛ زیرا این اجتماع تنها براساس روش های مشترک بنا می شود، نه ارزش های خاص (همان)؛ بنابراین، تعهدمندی و مسئولیت پذیری همه مردم را در جهان، طلب می کند.

مسئولیت پذیری اخلاقی و اخلاق جهانی به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت به طور عام و در نظام های آموزش عالی به طورخاص اهمیت ویژه ای می یابد؛ چراکه نظام های آموزش عالی در هزاره سوم به سمت الکترونیکی شدن و دسترسی از دور، گام برداشته است و شبکه جهانی اینترنت، سیمای تعلیم و تربیت را متحوّل ساخته است (Djoudi, 2009: 3).

فناوری اطلاعات، سبب دسترسی سریع و آسان همگان به جریان آزاد اطلاعات و بروز زمینه های گوناگون برای رشد و گسترش فزاینده مسائل غیراخلاقی و بروز زمینه های گوناگون برای گسترش سوءاستفاده و اغراض سودجویانه، جرایم رایانه ای و عدم پایبندی به ارزش های اخلاقی شده است (بلکستر و همکاران، ۱۳۸۵: ۲۱۱؛ کیانپور راد و حجازی، ۱۳۸۳: ۳).

برخی از این مسائل اخلاقی شامل ایجاد چالش هایی در مفهوم مالکیت، مفهوم حریم خصوصی، مفهوم توزیع قدرت، مفهوم آزادی های اساسی و مفهوم مسئولیت اخلاقی و… است؛ براین اساس در جهان امروز ضرورت پرداختن به آموزش رفتار اخلاقی بر مبنای تکنولوژی های جدید بیشتر احساس می شود (Moor, 1985: 266 )؛ چراکه هرگونه کم توجهی یا بی اعتنایی به مباحث اخلاقی سبب ازمیان رفتن فرصت های بی بدیل تربیتی است و در عصر جهانی شدن، یک تهدید جهانی به ویژه برای فرهنگ غنی اسلامی کشورمان است.

باتوجه به آنچه گفته شد، مهم ترین پرسش هایی که در حوزه اخلاق در نظام آموزش از دور مطرح می شوند عبارتند از:

۱. عمده ترین چالش های اخلاقی نظام آموزش از دور در هزاره سوم جهان کدام اند؟

۲. آیا ایجاد یک اخلاق جهانی معنادار در نظام آموزش از دور ممکن است؟

۳. ویژگی های اخلاق جهان شمول در نظام

آموزش از دور چیست؟

بنابراین مقاله حاضر به دنبال شناسایی مهم ترین چالش های اخلاقی نظام آموزش از دور، بررسی امکان ایجاد اخلاق جهانی در این نظام آموزشی و ویژگی های این اخلاق در نظام آموزشی است.

روش پژوهش

پژوهش حاضر از نوع تحقیق نظری و روش آن، توصیفی – تحلیلی است. رویکرد پژوهشی نیز کیفی؛ و روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای است و شامل شناسایی و مطالعه منابع علمی موجود، ازجمله مقالات و کتاب هایی است که در زمینه اخلاق جهانی، نظام آموزش از دور و اخلاق جهانی در آموزش از دور نوشته شده اند و فیش برداری، طبقه بندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های گردآوری شده و پاسخ به سؤالات تحقیق است؛ ازاین رو، برای پاسخگویی به سؤالات یادشده، نخست لازم است مفهوم اخلاق، اخلاق جهانی، آموزش از دور، اخلاق در آموزش از دور تعریف شود.

تعریف اخلاق

کلمه اخلاق، جمع کلمه خلق به معنای خوی هاست (فرهود، ۱۳۸۶: ۱). اخلاق بخشی از فلسفه است که شامل مطالعات طبیعت، اصل و زمینه خوبی و بدی، درستی و نادرستی، عدالت و دیگر مفاهیمی می شود که با این مباحث مرتبط هستند macquariedictionary , 1891: 614))[1].

اخلاق جهانی

در سال م. یونسکو «طرح اخلاق جهانی» را مطرح کرد که براساس آن فیلسوفان و متألهان (نمایندگان سنّت‎های اخلاقی متفاوت ) را گردهم می آورد. چنین اخلاق جهانی ای درواقع بارزترین مصداق اخلاق اجتماعی در گستره و قلمرویی به پهنای جهان و در تعاملات میان فرهنگی و زمینه طرح یافته است؛ ازاین رو، مجموعه ای از اصول و روش های مشترک مورد اتفاق ادیان، فرهنگ ها، شهود عام، عقلانیت جمعی و انتظارات همگانی است (Kung, 1998: 92 ).

«به بیانی اثباتی، یک اخلاق جهانی و یک اخلاق جهان شمول، چیزی بیش از حداقلی ضروری از ارزش ها، معیارها و نگرش های پایه مشترک انسانی نیست و به بیانی دقیق تر، اخلاق جهانی، اجماع اساسی بر ارزش های الزامی، معیارهای قطعی و نگرش های پایه است که توسط همه ادیان به رغم تمایزات جزمی شان تأیید شده و درحقیقت، اخلاقی است که غیرمؤمنان نیز می توانند در آن سهیم باشند» (همان).

آموزش از دور

نظام آموزش از دور، کلیه عوامل و عناصر تربیتی را به نحوی سازماندهی می کند که یادگیرنده در زمان و مکان دلخواه، با سرعت مناسب خود، به طور مستقل، ولی با حفظ ارتباط با سازمان آموزشی به همکاری با یک معلم یا یک گروه به یادگیری می پردازد. بری ویلیس (۲۰۰۷م) معتقد است؛ آموزش از دور وقتی صورت می گیرد که یاددهنده و یادگیرنده با فاصله فیزیکی مواجه اند و از یکدیگر دورند و ارتباط آنها با استفاده از فنّاوری های مختلف صورت می گیرد(Willis, 2007: 1).

اخلاق در آموزش از دور

بررسی ها نشان داده است که نظام تعلیم و تربیت در جوامع مختلف، نقشی اساسی در رشد اخلاقی انسان به عهده دارد؛ هرچند نباید نقش خانواده، دوستان و سایر الگوهای اجتماعی را در این زمینه کم رنگ شمرد (Temli, Sen & Akar, 2011: 63). ازآنجاکه جریان باز اطلاعات در این نظام آموزشی، می تواند زمینه جرایم مختلف را ایجاد نماید، مطالعه ارزش های اخلاقی و اخلاق در آموزش عالی موضوعیت می یابد (Johnson & Brett, 2005: 19; Vandermoere, et all, 2010: 374 )؛ براین اساس، در قرن حاضر نظام های تعلیم و تربیت و مؤسسات آموزش مجازی به تدوین ضوابط و معیارهای اخلاقی (همچون اخلاق استادان، اخلاق دانشجویان، اخلاق والدین، اخلاق مدیران و مشاوران آموزشی، اخلاق فناوری و…) همت گمارده اند (کاتوزیان، ۱۳۸۶: ۸۶؛

Brockett & ; Hiemstra , 2004: 72; Demiray, U. & Sharma, 2007: 3; Forster, 2012: 13).

ازاین رو، کلیه دست اندرکاران و مراجعان نظام های آموزش از دور به منظور کاهش تهدیدها و ایجاد فرصت های مناسب برای فعالیت، باید همواره درباره اخلاقی بودن فعالیت های خود تأمّل کنند تا بتوانند الگوی اخلاقی مناسبی را به نمایش بگذارند و از این راه چالش های اخلاقی پیش روی نظام های آموزش از دور را به حداقل برسانند. در ادامه به بررسی پرسش های پژوهش می پردازیم.

۱. عمده ترین چالش های اخلاقی نظام آموزش از دور در هزاره سوم جهان

دانشجویان، استادان و همه مشارکت کنندگان در نظام های آموزش از دور و به ویژه آموزش های مجازی، به دلیل اینکه در فضای مجازی فعالیت می کنند، ممکن است با برخی از چالش های غیراخلاقی روبه رو شوند؛ برخی از مهم ترین چالش های اخلاقی نظام آموزش از دور عبارتند از:

الف) تجاوز به حریم خصوصی

حریم خصوصی به معنای محدوده خاص هر شخص است که دیگران نمی توانند در آن محدوده وارد شوند یا متعرض آن گردند. در آموزه های ارزشمند دین اسلام نیز بر حفظ حریم خصوصی افراد تأکید شده است. مهم ترین عنصر در مسئله حریم خصوصی، حفظ آبروی اشخاص است؛ چراکه در دین اسلام افشاکردن هر آنچه متعلّق به دیگری است و در حریم خصوصی او قرار می گیرد، ممنوع است؛ چنان که، آیات و روایات فراوانی با تأکید بر حفظ حریم خصوصی انسان بیان شده است؛ برای مثال، خداوند در آیات ۲۷ و ۲۸ سوره مبارکه نور و آیه ۱۲ سوره مبارکه حجرات، تجسس در امور دیگران را نهی کرده است؛ روایات متعددی نیز به این مسئله اشاره دارند؛ ازجمله می توان به حدیث امام صادق(ع) اشاره کرد که فرمودند: «هرکس سخنی راجع به شخص دیگری نقل کند و با این نقل قصد داشته باشد او را ازبین ببرد و وی را از چشم مردمان بیندازد، خداوند او را از والیت خود خارج نموده و داخل در والیت شیطان می کند؛ اما شیطان نیز او را قبول نمی کند» (کلینی، ۱۴۰۸ق: ۳۵۸). در روایت دیگری می فرمایند: «هرکس از مؤمنی گناهی سراغ داشته باشد و آن را افشا نماید و مستور نکند. ..، گناهی هم اندازه گناه افشا نموده بر عهده وی است» (نوری، ۱۴۰۸ق: ۴۱۱).

باتوجه به آنچه ذکر شد، تجاوز به حریم خصوصی افراد نوعی بداخلاقی شمرده می شود؛ زیرا فرد از اینکه اطلاعات خصوصی اش در دسترس دیگران قرار گیرد ناراضی خواهد بود؛ اعم از اینکه این اطلاعات در زمینه خانه و امکانات زندگی باشد یا در فضای مجازی. تجاوز به حریم خصوصی در نظام آموزش از دور وقتی روی می دهد که اطلاعات مربوط به مشارکت کنندگان این نظام آموزشی در فضاهای مجازی، بدون اطلاع و اختیار آنان در میان مخاطبان منتشر می شود (ثقه الاسلامی، ۱۳۹۰: ۸ – ۹).

ب) امنیت

امروزه از مفهوم امنیت، برداشت واحدی نمی شود و موضوع آن در موقعیت های مختلف بحث می شود. ازآنجاکه حوزه آموزش از دور با حوزه فناوری اطلاعات ارتباط نزدیکی دارد، این امر در حوزه فناوری اطلاعات، به معنای حفاظت اطلاعات از دسترسی و استفاده غیرمجاز، تغییر نابجا، دزدی و تخریب، محرمانه بودن اطلاعات، دسترسی به داده ها در زمان مورد نیاز، احراز هویت و… است (بشیر و هراتی نیک، ۱۳۹۰: ۳۰). از نگاه اسلام نیز، امنیت یکی از اصول فردی و جمعی، زمینه ساز بهره وری از مزایا و مواهب حیات و تکامل بشر و یکی از مقدس ترین آرمان هاست؛ ازاین رو، آیات و روایات بسیاری به موضوع امنیت پرداخته اند. آیه ۵۵ سوره مبارکه نور، یکی از اهداف استقرار حاکمیت خدا و استخلاف صالحان و طرح کلی امامت را تحقق امنیت معرفی کرده است. آیه ۸۱ سوره مبارکه انعام نیز، امنیت را بزرگ ترین پاداش در تمیز اهل حق از باطل دانسته که به اهل حق اعطا می شود.

اهمیت امنیت در روایات نیز آمده است؛ برای نمونه: امام علی(ع) در بحث عالیه حکومت یکی از دلایل پذیرش حکومت ازسوی خویش را در خطبه ۱۳۱، تأمین امنیت را برای بندگان مظلوم محروم و حمایت از آنها مهم می شمارد. امام صادق(ع) نیز زندگی بدون امنیت را ناقص و ناگوار شمرده است: «پنج چیز است که حتی اگر یکی از آنها برقرار نباشد، زندگی ناقص و ناگوار است؛ عقل نابود می شود و مایه دل مشغولی می گردد: اوّلین این پنج چیز سلامتی و دومین آن امنیت است…» (مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۰: ۷۸/۱۷۱، حدیث ۱).

ج) حقوق مالکیت فکری و دارایی های معنوی

تاکنون از مالکیت فکری و معنوی تعریف های بسیاری شده که از تنوع مصادیق و تفاوت مبانی حقوقی آن ناشی شده است؛ اما در یک تصویر کلی می توان گفت: «مالکیت فکری و معنوی عبارت است از داشتن و برخوردار بودن از اشیای غیرقابل لمس و حسی که نتیجه تلاش فکری، اعتبار ناشی از عملکرد صادقانه و… انسان است» (حلیمی، ۱۳۸۴: ۶۳).

در دین اسلام نیز روایات فراوانی در زمینه حفظ حقوق مالکیت آمده است؛ برای مثال مرحوم کلینی در کتاب کافی (۱۴۰۸ق)، روایتی از امام محمدباقر(ع) نقل می کند. روایت مربوط به سمره بن جندب است که در جوار خانه مردی از انصار پیامبر(ص)، درخت خرمایی داشت که راه رسیدن به آن از داخل ملک آن مرد انصاری می گذشت و برای او و خانواده اش، مزاحمت های گاه و بی گاهی ایجاد می کرد؛ پس از صحبت پیامبراکرم(ص) با جندب و پیشنهاد درخت دیگر در بیرون از آن ملک یا درختی در بهشت و نپذیرفتن جندب و ادامه مزاحمت برای مرد انصاری، دستور به قطع درخت او را صادر فرمودند. در روایتی دیگر، امام زمان (ع) فرمودند:

«فلا یحلّ لاحد ان یتصرف فی مال غیره بغیر اذنه»؛ «هیچ کس حق ندارد در مال غیر تصرّف کند » ( الحر عاملی، ۱۳۷۲: ۵۴۱).

در دنیای هزاره سوم، حقوق مالکیت فکری را می توان حقوق قانونی ناشی از فعالیت های فکری در زمینه های صنعتی، علمی، ادبی و هنری دانست. ازآنجاکه در سال های اخیر، دسترسی به اطلاعات از کلیدهای ثروت، قدرت و موفقیت است، سرقت از این دارایی معنوی در این هزاره به مسئله اجتماعی مهمی تبدیل شده است (سلیمی فر، ۱۳۸۸: ۱۱۲).

د) پالایش محتوا

این امر شامل حذف اطلاعاتی است که با ارزش های اخلاقی مخالف است. البته این نکته حائز اهمیت است که نحوه تعیین گستره این موارد و اعمال آن در کشورهای مختلف متفاوت است (شهریاری، ۱۳۸۹: ۳۷). ضمن اینکه باتوجه به سطح تجربه افراد نیز محتوا را می توان کم یا زیاد پالایش کرد؛ همچنین فلسفه مسلط اجتماعی نیز در پالایش محتوا مؤثر است (بشیر و هراتی نیک، ۱۳۹۰: ۳۰). در متون اسلامی نیز انسان می بایست معلوماتی را به دست آورد که موجب کمال قرب و رشد وی شود. امام صادق (ع) نیز در این باره فرموده اند: «همه علم مردم را در چهار قسم یافتم:

۱. اینکه پروردگار خود را بشناسی؛

۲. اینکه بدانی با تو چه کرده است؛

۳. اینکه بدانی از تو چه خواسته است؛

۴. اینکه بدانی چه چیز تو را از دینت خارج می کند» (کلینی، ۱۴۰۸ق).

بنابراین کسانی که می خواهد به کمال برسند و بر پایه فطرت، به خُلق و صفات کمالی الهی متخلّق شوند، می بایست همواره دریچه های شناختی خود را سالم نگه دارند؛ ازاین رو، در آیات و روایات بر تقوا و پرهیز از هرگونه پلیدی و خباثت و رجس تأکید شده و از بندگان خواسته شده راه طهارت در پیش گیرند تا دریچه قلب و فطرت به سوی نور کمال باز شود؛ زیرا علم راستین که علم شهودی است از راهِ تقوا به دست می آید و افراد متّقی دارای بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل هستند و به راه های برون رفت از مشکلات و وسوسه های شیطانی آگاهند (بقره: ۲۸۲؛ انفال: ۲۹؛ طلاق: ۲ – ۳).

ه) جرائم رایانه ای و اینترنتی

جرم رایانه ای ازنظر مفهومی، هر استفاده غیرمجاز از یک سیستم رایانه ای را شامل می شود (فرهمند، ۱۳۸۷: ۱۳۷). از رفتارهای جدیدی که با گسترش فضای مجازی رواج یافته می توان به ایجاد روابط در اتاق های گفت وگوی اینترنت، اعتیاد به اینترنت، پرسه زنی سایبری، مزاحمت های اینترنتی، هک کردن، انتشار انواع ویروس ها، کلاهبرداری، جاسوسی و تخریب رایانه ها، سرقت علمی و… اشاره کرد. نکته مهم درباره جرایم اینترنتی[۲] ویژگی های انحصاری آنها در مقایسه با جرایم سنّتی است. سرعت، کثرت، سهولت ارتکاب، ارزان بودن، بی مرز بودن، ناشناختگی، اتوماتیک بودن و… در جرایم دیجیتال، موجب ظهور گونه ای متمایز از جرایم شده است. ویژگی های یادشده، سهولت سازماندهی و تهاجم از راه دور مجرمین سایبری ازیک سو و وابستگی روزافزون ساختارهای اقتصادی، اجتماعی ازسوی دیگر، جامعه بشری و نظام آموزش از دور را با تهدیدهای جدی جدیدی مواجه ساخته است؛ به گونه ای که گزارش های رسمی سازمان ملل، هیچ حوزه ای از زندگی بشری را فارغ از تهدیدهای فضای سایبر نمی بیند (Kamal, 2005: 21).

۲. آیا ایجاد یک اخلاق جهانی معنادار در نظام آموزش از دور ممکن است؟

با مطالعه تفاوت های میان ملت ها، فرهنگ ها، ادیان و نظام های اقتصادی، اجتماعی می توان دریافت که تفاوت میان افراد آن چنان برجسته و جدّی است که دستیابی به توافق اخلاقی کامل و بی عیب ونقص غیرممکن است. ازاین رو، یک اجماع اخلاقی کامل، امکان تحقق نخواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که نداشتنِ توافق کامل اخلاقی به معنای آن نیست که نمی توان در جهان به اجماع اخلاقی حداقلی نیز دست یافت (کونگ، ۱۳۸۹: ۱۲۲)؛ چراکه به هرحال، افراد برخلاف تفاوت های متنوع و پیچیده ملی، فرهنگی و دینی، در «انسان بودن» اشتراک دارند و ازآنجاکه اخلاق به معنای خُلق وخوی انسان است، می توان در اشتراکات انسانی به توافقی حداقلی دست یافت و آن را مبنای عمل اخلاقی انسان در نظام های تربیتی – اجتماعی، ازجمله نظام آموزش از دور قرار داد. نظام آموزش از دور، ویژگی های منحصربه فردی دارد و یادگیرندگان می توانند بر مبنای اشتراکات انسانی، رفتارهای اخلاقی شایسته ای داشته باشند و از فعالیت های غیراخلاقی پرهیز کنند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های مشترک نظام آموزش از دور و اخلاق جهانی می پردازیم.

جدول ۱. مقایسه اشتراکات نظام آموزش از دور با اخلاق جهانی (از دیدگاه نگارندگان)

باتوجه به جدول شماره یک، اشتراکات نظام آموزش از دور با اخلاق جهانی به شکل زیر درخور ترسیم است.

همان گونه که در جدول ۱ دیده می شود، ویژگی هایی همچون محدودنبودن زمان و مکان، عام گرایی، انعطاف پذیری، تخصص محوربودن و پوشش دهی در سطح خرد و کلان از ویژگی های مشترک هر دو مفهوم اخلاق جهانی و نظام آموزش از دور است. باتوجه به این اشتراکات می توان به مطالعه اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور پرداخت.

باعنایت به آنچه گفته شد، گستردگی فعالیت نظام آموزش از دور در سطح جهان و وجود ارزش های متعدد در این نظا

  راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.