

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف)
179,700 تومان قیمت اصلی 179,700 تومان بود.119,200 تومانقیمت فعلی 119,200 تومان است.
تعداد فروش: 78
فرمت فایل پاورپوینت
با پاورپوینت فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف)، ارائهای متفاوت و تأثیرگذار بسازید
دنبال یک ارائه سطح بالا هستید؟ فایل فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف) شامل ۹۸ اسلاید حرفهای و طراحیشده با دقت بالا است که شما را در هر جمعی بهخوبی معرفی خواهد کرد.
دلایل برتری فایل فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف):
- ظاهر حرفهای و چشمنواز: طراحی گرافیکی دقیق، با ترکیب رنگها و چیدمان مدرن برای جلب توجه مخاطبان.
- کاربری سریع و بدون دردسر: بدون نیاز به ویرایش اضافی؛ تنها کافیست فایل فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف) را اجرا و ارائه را آغاز کنید.
- کیفیت فنی بالا: هر اسلاید با وضوح مناسب و ساختار منظم آماده شده تا در انواع نمایشگرها بدون مشکل دیده شود.
عملکرد بینقص: اسلایدها بهگونهای طراحی شدهاند که هیچ مشکلی در نمایش، ساختار یا گرافیک وجود نداشته باشد.
یادآوری: در صورت استفاده از نسخههای غیررسمی، ممکن است با مشکلات ظاهری یا کیفی روبرو شوید. نسخه اصلی فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف) توسط تیم متخصص طراحی شده و ضمانت کیفیت دارد.
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل بی حجابی و حق الناس (به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ روز حجاب و عفاف) :
مقدمه
امروزه انگیزه بسیاری از دختران و زنان بدحجاب از بدحجابی، مخالفت با دین نیست و تنها نوعی بی توجهی و ناآگاهی نسبت به دستور دین، تاثیرپذیری از رسانه ها و ساده انگاریِ پیامدهای تلخ آن است؛ متأسفانه اخیراً عواملی سبب افزایش فوق العاده بدحجابی در جامعه شده است که اگر آگاهی و هشدارهای کافی و به موقع نسبت به این معضل اجتماعی و پیامدهای منفی آن به مردم داده نشود، قطعاً در آینده ای نزدیک با مشکلات بزرگ تری روبرو خواهیم شد.
بدون شک در عصری که برخی افراد بی بندوباری زنان را جزئی از آزادی آنان و نشانه تمدن و تجدد می دانند و بعضی آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی نامیده اند، سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای عده ای ناخوشایند و چه بسا مخالفت با تمدن، پیشرفت و آزادی تلقی شود. اما از آنجا که به تبع این آزادی های بی قید و شرط، بروز مشکلات اخلاقی روزافزون و مفاسد بی شمار در جامعه قطعی خواهد بود و با توجه به اینکه فساد اخلاقی مهم ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به شمار می آید، این امر سبب شده تدریجاً مسئله حجاب به عنوان یک معضل اساسی فرهنگی و اجتماعی مطرح گردد.
مطالعه تاریخ ادوار گذشته مؤید این مسئله است که وقتی فساد و بی بندوباری رواج یابد و جامعه در وضعیت انفعال و بی تفاوتی قرار گیرد، در مقابل هجوم بیگانگان بسیار آسیب پذیر و دچار انحطاط و نابودی خواهد گشت.
بی حجابی و ارتباط آن با انواع حق
در راستای تهاجم فرهنگی، رواج بی حجابی و هرزگی در جامعه بهترین و ارزان ترین ابزار دشمن محسوب می شود. برای بررسی آثار این سوغات غربی باید توجه داشته باشیم که بدحجابی با تمامی اقسام حق رابطه تنگاتنگی دارد و موجب تضییع حق الله، حق النّفس و حق النّاس می شود که البته هر کدام مرتبه و درجه متفاوتی دارند. بدحجابی از بُعدی تضییع حق الله است و از بعدی تضییع حق النّاس و حق النفس. بنابراین، وقتی تأکید بر حق الله بودن آن می شود، به معنی نادیده گرفتن بُعد حق النّاس و حق النفس بودن آن و یا فقط دیدن بُعد حق الله آن نیست.
حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید: من از حق النّفس خویش صرف نظر کردم. حجاب زن مربوط به مرد هم نیست تا مردان بگویند: ما خود راضی هستیم. حجاب زن مربوط به خانواده نیز نیست تا اعضای خانواده بدان رضایت دهند؛ حجاب زن، حقی الهی و قرآنی و از سوئی اجتماعی است.
در جهان غرب و کشورهایی که به قوانین غربی مبتلا هستند، اگر زنِ همسرداری خیانتی کرد و همسرش رضایت داد، قاضی آنها پرونده را مختومه اعلام می کند؛ اما در اسلام این چنین نیست! حرمت زن، نه اختصاص به خود زن دارد، نه شوهر و نه خانواده اش. اگر همه اینها رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود؛ چون، حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله نیز مطرح است.
تأکید بر اینکه عصمت زن، حق الله است، شاید این شبهه را ایجاد کند که: «بی حجابی مرتبط با حق الله است و خداوند متعالِ مهربان و بخشنده، از حق خود نسبت به بندگانش در آن دنیا می گذرد.»
در جواب باید گفت: گاهی در لسان مبلغین دین و معارف اسلامی، برای اینکه بخواهند عظمت حق الناس را گوشزد کنند، آن را با حق الله می سنجند و چنین بیان می کنند که خداوند از حق خود می گذرد؛ ولی از حق الناس نمی گذرد. این مطلب اگرچه تا حدودی صحیح است؛ ولی باید دانست که:
اولاً حق الله بسیار عظیم تر و سنگین تر است. حتی برخی از حقوق الهی از حق الناس نیز مهم ترند و اگر کسی آنها را مراعات نکند، گناه بزرگی مرتکب شده است که قابل بخشش نیست. یکی از آنها «شرک بالله» است. در قرآن کریم می خوانیم: (إِن اللَّه لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَری إِثماً عظیماً)[۱]؛ «خداوند (هرگز ) شرک را نمی بخشد! و پائین تر از آن را برای هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می بخشد، و آن کس که برای خدا، شریکی قرار دهد، گناه بزرگی مرتکب شده است.»
نماز یکی دیگر از حقوق الهی است که برای سبک شمرنده آن محرومیتی بزرگ ذکر شده است. رسول خدا(ص) می فرمایند: «لَیسَ منِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاهِ لَا یرِدُ علَی الْحوْضَ لَا وَ اللَّه؛[۲] از من نیست کسی که نمازش را سبک شمرد و به خدا قسم در قیامت از ملاقات من نزد حوض [کوثر] محروم خواهد بود.»
ثانیاً ضمن تأکید بر اینکه عصمت زن، حق الله است، نباید از زوایای مختلف حق الناس بودن این مسئله غفلت کرد.
پیامدها و آسیبهای اجتماعی بدحجابی
اکنون عمده ترین پیامدها و آسیبهای اجتماعی بدحجابی در جامعه را با توجه به بُعد حق الناس بودن آن بررسی می کنیم؛ ولی قبل از آن، یادآوری سه نکته، مهم به نظر می رسد:
۱- مراد ما از حق الناس بودن حجاب، تضییع حقوق افرادی است که در برابر شخص بی حجاب دچار گناه می شوند. نه آن دیدگاه غلطی که حجاب زن را حق همسر یا پدر و برادرش تلقی می کند و با رضایت و چشم پوشی آنها از این حق، زن را در انتخاب پوشش آزاد می داند؛ چراکه این نوع برداشت از حق النّاس غلط است؛ زیرا همان گونه که اشاره شد، از آن زاویه حجاب، حق الهی است، نه حق الناس و حق النفس؛
۲- درست است که حجابهای تحمیلی، تقلیدی، مصلحتی، تعقلی و تعبدی از نظر ارزش و اهمیت در یک درجه و اهمیت نیستند و در یک داوری کلی و اجمالی می توان دو نوع حجاب «تعقلی»[۳] و «تعبدی»[۴] را بیش تر قابل دفاع و پذیرش دانست؛ ولی حجاب، حتی قسم تحمیلی آن، سبب دوری بسیاری از پیامدها و آسیبهای اجتماعی می شود؛
۳- یک زن بدحجاب، علاوه بر ظلم به خودش[۵]، حقوق افراد مختلفی را ضایع می کند؛ چراکه متاعی را که باید گران بفروشد، ارزان در خیابان حراج می کند و:
اولاً جوان عفیف حق دارد در جامعه به آسانی عبور و مرور داشته باشد، نه اینکه با دیدن خانم بدحجاب خود را به سختی انداخته، سرش را پایین بیندازد؛
ثانیاً حق ازدواج به موقع از جوان با دیدن خانم بدحجاب تضییع می شود و ازدواجش به تأخیر می افتد؛ چون نیازی که باید با ازدواج تأمین می شد، با هرزگی و چشم چرانی موقتاً سرکوب می شود؛
ثالثاً وقتی نگاه مرد متأهل به خانم بد حجاب می افتد، ناخواسته دچار عوارضی همچون: سوءظن، ترس، مقایسه نابجا، سوء هاضمه شهوانی، هرزگی لذت جنسی و در نتیجه لذت نبردن از حلال به دلیل ریزه خوری های دیداری می شود و اغلب در خانه بهانه گیر شده، زندگی شیرین خویش را بر خود و همسرش تلخ می کند.
بدحجابی و تضییع حق الناس
عمده ترین پیامدها و آسیبهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بدحجابی در جامعه، از منظر تضییع حق دیگران، عبارتند از:
۱- تضعیف اعتقادات دینی و ارزشهای متعالی
یکی از حقوقی که افراد جامعه دارند، حق داشتن اعتقادات و باورهای دینی است. جامعه ای که در سطح بالایی از باورهای دینی باشد، در سایه ایمان، در برابر بسیاری از آسیبها مصون می ماند و دشمنان نمی توانند در صفوف آن رخنه کنند. حجاب و پوشش جزء احکام مسلم دین و مذهب به شمار می رود و زنان معتقد به اسلام حاضر نمی شوند خود را با زینتهای زودگذر دنیایی مزین کنند و در پرتو آن عقاید دیگران را متزلزل نموده، زمینه ساز فساد در جامعه شوند.
تظاهر به بدحجابی، نشانه پایبند نبودن و بی مبالاتی فرد به احکام و اعتقادات اسلامی است؛ زیرا با بدحجابی، چشمهای هوس آلود را متوجه خود ساخته، پایه های ایمانی مردم را سست می کنند و جامعه را به فساد می کشانند.
«هیچ راهی برای آمریکا و ابرقدرتها بهتر از این نیست که بدون جنگ و کشتار، و بدون اینکه پولی خرج کنند و حساسیتی ایجاد نمایند، ایمان را از دلهای مردم بدزدند و بزدایند. این کار به سادگی انجام می شود: با سخنرانیهای علمی، کتابهای فلسفی، فیلمها، نمایشنامه ها و چیزهایی از این قبیل، به نام پیشرفت علم، ترقی فرهنگ، فلسفه های نوین و… هیچ راهی بهتر و موفق تر از این وجود ندارد و می دانیم که باورها و ایمانهای راسخ نقش به سزایی در بالندگی زندگی جامعه ایفا می کنند و زمانی که ایمان به سستی گراید، نفوذ دشمن و به انحراف کشیدن آن جامعه به راحتی صورت می پذیرد.»[۶]
۲- تخریب فرهنگ ملی
یکی دیگر از حقوق افراد یک اجتماع، ضمن تعامل و تبادل فرهنگها، حق عدم دست درازی و مخدوش کردن فرهنگ ملی جامعه آنها است. تعامل یا همان تبادل فرهنگی برای هر جامعه ای نه تنها مفید و لازم؛ بلکه از عوامل بالندگی و پویایی آن جامعه محسوب می شود؛ اما مشروط بر آنکه عناصر فرهنگی مفید را جذب و غیر مفید را دفع کند و در ارائه الگوهای فرهنگی و اجتماعی از ثبات لازم برخوردار باشد. در غیر این صورت، فرهنگ مهاجم با ارائه الگوهای منفعت طلبانه آن را تخریب می کند؛ ارزشها و هنجارهای آن جامعه را خدشه دار و ارزشها و الگوهای مورد نظر خویش را جایگزین می کند تا از این رهگذر به اهداف خود دست یابد.
رهبر عظیم الشأن انقلاب(حفظه الله) در این راستا می فرمایند: «در تبادل فرهنگی، هدف، بارور کردن و کامل کردن فرهنگ ملی است؛ ولی در تهاجم فرهنگی، هدف ریشه کن کردن و از بین بردن فرهنگ ملی است.»[۷]
با عنایت به این مطلب، فرایند بدحجابی، راه را برای تهاجم فرهنگی هموار می سازد و افراد بی حجاب متحمل بسیاری از الگوهای نامناسب فرهنگ بیگانه می شوند و فرهنگ جامعه را به مرور دستخوش تغییر می کنند.
۳- سلطه دشمنان و تأمین هدف و منافع آنها
سلطه گران مستکبر همواره در تلاشند تا با ترویج بی بندوباری و ابتذال در میان جوامع، به خصوص ملل مسلمان، آنها را با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل خویش بیگانه کنند و با تضعیف معنویت در میان افراد جامعه، زمینه تسلط همه جانبه خود را فراهم آورند و از آنجا که ترویج بدحجابی بهترین مقدمه برای تضعیف اراده و ایمان افراد جامعه است، در اتاقهای فکر خود طرحها و برنامه های حساب شده ای برای آن اتخاذ می کنند.
آنها در جایی که احساس کنند جامعه ای مطابق با منافع، اهداف و خواسته هایشان پیش نمی رود، برای رسیدن به منافع خود و چپاول آنها، غیرمستقیم طرحهایی می ریزند تا افراد را مشغول و سرگرم کنند و به اهداف شوم خود برسند.
انگلیس در طرح استعماری خویش به عواملش چنین مأموریت داد: «در مسئله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند. باید به استناد شواهد و دلایل تاریخی، ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول شده و مطلقا سنت نیست. مردان، همسران پیامبر را بدون حجاب می دیدند و زنان صدر اسلام در تمام شئون زندگی، دوش به دوش مردان فعالیت داشتند. پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه مأموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان عریان غیرمسلمان، تشویق کنند و این زنان باید کاملاً بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.»[۸]
۴- رکود آموزش و افت تحصیل
فرهنگ هر جامعه ای، در بستر آموزشهای آن شکوفا می شود. مسلماً هر قدر آموزشها از غنای بیش تری برخوردار باشد، فرهنگ آن جامعه والاتر خواهد بود. جامعه ای که فرهیختگان و اندیشمندان آن بیش تر باشد، معمولاً از تمدن بالاتری برخوردار است و پویایی در تمامی زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی کاملاً نمودار می شود.[۹]
بدحجابی ذهن و اندیشه دختران محصل را درگیر شناخت انواع مد و مدل آرایش موی سر و صورت و همگون شدن با چهره های مشهور جهان می کند. بنابراین، آنان ناگزیرند وقت، انرژی و پویایی زیادی را که باید در راه علم اندوزی و پژوهش هزینه کنند، در مسیر طنازی و تن نمایی هدر دهند و به جای رشد و تعالی در جنبه های علمی و معنوی، خواهشهای نفسانی را در خود بپرورانند.
متأسفانه با توجه به اختلاط محیطهای آموزشی کشورمان، پسران جوانی که در محیط تحصیل با این نوع دختران همکلاس و همدرس هستند نیز از آسیبهای این عشوه گری ها بی نصیب نخواهند ماند و به تبع آن درگیر نظر بازی، مشغله روحی و فکری شده و به جای تمرکز بر روی دروس، به تصویرسازی و توهمات برخاسته از نگاه به ایشان می پردازند که نتیجه ای جز رکود آموزشی، عدم پویایی علمی، افت تحصیلی و کاهش رشد عقلی نخواهد داشت.
۵- گسترش رذایل اخلاقی و فساد
بهره مندی از فضایل اخلاقی، یکی از حقوق آحاد جامعه می باشد. بدحجابی علاوه بر اینکه خود یک ناهنجار اجتماعی به شمار می آید و جامعه را به بی بندوباری می کشد، زمینه ساز بسیاری از زشتی های اخلاقی است. وقتی به پوشش و متانت بی اعتنایی می شود، مسائل اخلاقی دیگر نیز از جامعه رخت بر می بندد. بدلباسی، بداخلاقی را به دنبال دارد، چنان که مدپرستی، هواپرستی می آورد. جامعه ای که هر روز مد جدیدی را به شکلهای گوناگون بپذیرد، دچار بسیاری از بیماری های اخلاقی چون: غرور، تکبر، فخرفروشی، عصیان، قساوت قلب و… خواهد شد.
هرگاه جامعه ای در انجام گناه جسارت پیدا کند، مفاسد و معاصی رواج می یابد و در نتیجه زشتی گناه از بین می رود که این خود نیز گناه بزرگی است؛ یعنی جامعه ای که گناه را گناه نداند، به سبب رواج زیاد و همگانی شدن آن، سقوط خواهد کرد. بنابراین، بدحجابی قبح و زشتی گناه را از بین می برد و باعث رواج گناهان دیگر می شود.[۱۰]
امام صادق(ع) می فرمایند: «وَ اَما اللِّباسُ یحْمِلُکَ عَلَی الْعُجْبِ وَ الرِّیاء وَ التَّزْیینِ وَ التَّفاخُرِ وَ الْخیلاءِ فاِنَّها من آفاتِ الدِّینِ وَ مورِثُهُ الْقَسْوَهُ فِی الْقَلْبِ؛[۱۱] لباست، لباسی نباشد که تو را به گناه خودپسندی، ریا، آراسته نشان دادن، مباهات به دیگران، فخرفروشی و تکبر آلوده کند؛ که تمام اینها از آفات دین و موجب سختی دل است.»
آن زمان که در جامعه حجاب، عفت و حیا ارزش تلقی می شوند، حریمها حفظ و روابط افراد بر همین اساس تنظیم شده، اگر زنان به این ارزشها پایبند باشند، جامعه را از رفتن به سوی بی بندوباری ها حفظ می کنند و اجتماع بستر مناسبی برای بروز ارزشهای واقعی می شود.
اما اگر زنان این عناصر سازنده فرهنگ و منشهای خود را تغییر دهند و به خودنمایی و خودآرایی بپردازند، ارزشهایی چون حجاب، حیا و غیرت خدشه دار می گردد و در نهایت اجتماع را به تباهی و فساد می کشاند و ضد ارزشها، ارزشها را کنار می زنند.
۶- اثرات مخرب نگاه های شیطانی
خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: (قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ اَبصارِهِمْ)[۱۲]؛ «به مؤمنان بگو چشمهای خود را از نگاه نامحرمان فرو گیرند.»
شهوت غریزه ای است که خداوند متعال آن را در آدمی به ودیعه گذاشته است تا باعث بقای نسل و سامان دهی زندگی و حیات شود. این غریزه علاوه بر ارمغان آرامش و آسایش برای جامعه، آثار بسیار مطلوبی دارد؛ اما اگر از مسیر اصلی خود منحرف شود و در سمت و سویی دیگر قرار گیرد، آثار بسیار بدی برای فرد و جامعه خواهد داشت.
بدحجابی از جمله مسائلی است که غریزه شهوت را از مسیر خود منحرف می سازد. زنان بدحجاب، نگاه های آلوده مردان هوس باز را به خود جلب می کنند و آتش شهوت را در دل آنان شعله ور و اثرات مطلوب آن را خنثی می سازند.
از امام باقر و امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند: «مَا مِنْ أَحَدٍ إِلَّا وَ هُوَ یصِیبُ حَظّاً مِنَ الزِّنَا فَزِنَا
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.