خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل احکام خانواده و فضای مجازی
خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل احکام خانواده و فضای مجازی قیمت اصلی 179,700 تومان بود.قیمت فعلی 119,200 تومان است.
بازگشت به محصولات
خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل حجاب و عفاف زنان و کلام مقام معظم رهبری حفظه الله
خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل حجاب و عفاف زنان و کلام مقام معظم رهبری حفظه الله قیمت اصلی 179,700 تومان بود.قیمت فعلی 119,200 تومان است.
فقط اینقدر👇 دیگه زمان داری با تخفیف بخریش
00روز
21ساعت
18دقیقه
18ثانیه

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا

قیمت اصلی 179,700 تومان بود.قیمت فعلی 119,200 تومان است.

تعداد فروش: 41

فرمت فایل پاورپوینت

2 آیتم فروخته شده در 55 دقیقه
3 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

پاورپوینت فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا؛ ابزاری کارآمد برای ارائه‌های برجسته

آیا به دنبال ارائه‌ای بی‌نقص هستید؟ فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا با ۸۷ اسلاید با طراحی حرفه‌ای آماده است تا در جلسات شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

ویژگی‌های بارز فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا:

  • گرافیک شگفت‌انگیز: طراحی دقیق و متناسب با استانداردهای روز برای جذب توجه مخاطب.
  • استفاده ساده: فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا به گونه‌ای طراحی شده که نیاز به تغییرات پیچیده نداشته باشد؛ کافی است آن را بارگذاری و ارائه دهید.
  • کیفیت حرفه‌ای: تمامی اسلایدها با وضوح بالا و استانداردهای نمایش در پاورپوینت طراحی شده‌اند.

طراحی بدون نقص: فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا با دقت بالا و بدون ایراد گرافیکی یا ناهماهنگی در طراحی آماده شده است.

توجه: نسخه‌های غیررسمی ممکن است مشکلاتی در نمایش یا کیفیت داشته باشند. تنها نسخه رسمی فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا تضمین‌شده است.

فایل فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا را دانلود کرده و به راحتی یک ارائه حرفه‌ای را تجربه کنید.


بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا :

– مقدمه و طرح مسئله

«سبک[۱] زندگی[۲]» یکی از مفاهیم مطرح در علوم اجتماعی است که از گذشته تا حال مورد توجه جامعه شناسان بوده است. مردم هزاران سال است که روش زندگی معینی برای خود انتخاب کرده اند و برای مدیریت آن تلاش می کنند؛ که مطابق بایدها و نبایدهایی که جامعه برای آنها تعیین کرده است عمل کنند. این عمل به بایدها و نبایدهای جهان اجتماعی گاهی ارادی و گاهی به اجبار است چرا که اگر رعایت نشود بیم آن وجود دارد که از سوی جامعه تنبیه و مجازات شود. این تنبیه و مجازات جامعه، همان طرد و عدم توجه به فرد خاطی است. بنابراین اعضای جهان اجتماعی تلاش می کنند تا این چنین مورد قضاوت و داوری سایر اعضای جهان اجتماعی قرار نگیرند و شیوه ها و روشهای پذیرفته شده زندگی خود را که گذشتگان آن را ساخته اند؛ بکار ببندند.

همانطور که یکی از جامعه شناسان معتقد است که سهم مردگان در ساختن جامعه بیشتر از سهم زندگان است؛ یعنی سهم پیشینیان ما در ساختن جامعه، بیشتر از ما بوده است. همچنان که سهم ما در ساختن جامعه و فرهنگ آیندگان بیش از آیندگان است.» (سازمان پژوهش و برنامه ریزی، : ) کنش های انسانها آگاهانه، معنادار، ارادی و هدفمند است. زندگی اجتماعی انسانها بر اساس آگاهی مشترک و سایر ویژگیهای کنش که برشمردیم، شکل می گیرد؛ از آنجا که کنش متفاوت انسانها براساس آگاهی، میل و اراده متفاوت آنها در زمانها و سرزمین های مختلف شکل می گیرد زندگی های اجتماعی متنوع پدید می آید.

سرزمین کهن ایران متشکل از اقوام مختلف با قدمت تمدنی بیش از شش هزار سال که کاوش های باستان شناسی تپه های کنار صندل جیرفت گواه روشنی بر قدمت آن است، دارای فرهنگ های متنوعی است یعنی اقوام، طوایف و مردمان آن دارای شیوه های زندگی متفاوتی هستند، و این تفاوت در شیوه زندگی، موجب تمایز آنها از ملل سایر جوامع، شده است. برخی شیوه های زندگی در تمام جامعه ایران مشترک است، در عین حال برخی شیوه ها وجود دارند که با اندکی تفاوت، فقط مختص قوم و قبیلهای خاص است. به هرحال همه ی این ویژگی ها در کنار هم هویت ایرانی بودن ما را می سازند.

چگونگی گذراندن اوقات فراغت، آداب و رسوم عروسیها و عزاداری ها، پوشش، جشن تولد، آغاز سال نو، آیین سیزده بدر، آداب معاشرت، باورها و عقاید، جملگی از مصادیق فرهنگ و شیوه های زندگی جامعه ماست. هر جامعه ای برای بقا و دوام خود تلاش می کند این مصادیق را به افراد خود آموزش دهد و افراد نیز تلاش می کنند؛ آنها را فرابگیرند و در زندگی اجتماعی خود به کاربندند.

در حوزه جامعه شناسی در سطح وسیع و گسترده ای پیرامون «فرهنگ» و انواع « سبک زندگی» پرداخته شده است. با محور قرار دادن این موضوع و چالشی که « بیماری کرونا» در سطح جهان و کشور ما ایجاد کرده است؛ این تحقیق به بررسی «فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا» پرداخته است.

-روش تحقیق

این تحقیق از نوع تحقیقات نظری است که روش گردآوری اطلاعات در آن به صورت کتابخانه ای است. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق، فیش برداری از منابع اسنادی است. در این مقاله، هدف صرفا پرداختن به مفاهیم نظری و تئوریک «سبک زندگی» نیست، بلکه ضمن توصیف برخی عادات و ویژگی های رفتاری که در جامعه ایران رواج دارد تلاش می شود فایل پاورپوینت کامل نقش سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری کرونا را از نگاه جامعه شناختی بررسی کنیم هرچند که پرداختن به این موضوع به مطالعات گسترده نیاز است، اما هدف من سوق دادن نگاه های متخصصان این رشته به این مهم است.|

۳-ریشه شناسی

در این تحقیق برای پی بردن به مفهوم «سبک زندگی» ابتدا به فرهنگ لغت های معتبر مراجعه کرده و این عبارت را ریشه – شناسی[۳] می کنیم.

در زبان های مختلف از ترکیب سبک زندگی در شکل های مختلف یاد شده، در زبان آلمانی (lebenstill) و در زبان انگلیسی در شکل (life style)، (style of life / living) در گشته و امروز بیشتر به صورت life style) استفاده شده است. این ترکیب از دو واژه «سبک» و «زندگی» تشکیل می شود معنای لغوی واژه «زندگی» روشن است اما در تعریف واژه «سبک » در لغت نامه ها معانی گوناگونی درج شده است (که البته ریشه در کاربرد آن در علوم مختلف دارد). (style) از اصل لاتینی (stilus) و فرانسه قدیم (stylus) است که به معنی اشیای نوک تیز فلزی (مانند نیزه و قلم حجاری) بوده است (لغت نامه امریکن هریتیج، ) امروزه این کلمه در زبان انگلیسی به معنی:

.«نوع، روش، سبک اثاثیه » (پیشین)، «شکل دادن یا طراحی چیزی مانند موی سر) یا شیء (مانند تکه ای از لباس یا اسباب و وسایل) تا به نظر جالب و جاب آید، کیفیت برتر در ظاهر، طراحی یا رفتار» (لغت نامه امریکن هریتیج، )،

. «شیوه و روش انجام چیزی خصوصا شیوه ای که برای فرد، گروهی از مردم، مکان یا دورها ی، نوعی باشد. » (لغت نامه کمبریج، )، « اجرا یا انجام اموری که تمایز دهنده فرد یا گروه یا سطح یا. .. خاصی باشد، لغت نامه وبستر، )

۳. «مد، خصوصا در پوشیدن». (لغت نامه کمبریج، ؛ لغت نامه آکسفورد، )

لاروس، (Stylus) را چنین تعریف می کند: سبک، مجموعه روشها و طریقه هایی است که نویسنده به آن وسیله از کلیه سرمایه های یک زبان برای بیان افکار و نیات و ما فی الضمیر خود استفاده می کند و آنها را به کار می اندازد. انتخاب کلمات و طرز ادای مطلب که اغلب از قوانین دستور زبان سرپیچی می کند، «سبک » را تشکیل میدهد.» (مهدوی کنی، : )

-مفهوم جامعه شناختی سبک زندگی

«سبک زندگی» مفهومی گسترده است که در یک نگاه کلی به تمام عادتها، علائق و ویژگی های رفتاری که افراد در جهان اجتماعی خود بکار می بندند اطلاق می شود.

« “سبک زندگی” (Life Style) اصطلاحی است که از به بعد در زبان انگلیسی رواج یافته است و به نظر می رسد تا پیش از آن، جامعه و فرهنگ غربی عموما و بریتانیا خصوصا نیازی به این مفهوم نداشته اشت.» (فاضلی، : ) «آدلر (-) نخستین کسی است که به روشنی به بحث درباره ی مفهوم سبک زندگی پرداخته است.» (ابراهیم آبادی، : ) آلفرد آدلر، روانشناس اتریشی، سبک زندگی را این چنین تعریف می کند؛

او می گوید سبک زندگی، یعنی کلیت بی همتا و فردی زندگی که همه فرآیندهای عمومی زندگی، ذیل آن قرار دارند.» (مهدوی کنی، : ) آنتونی گیدنز () مشهورترین جامعه شناس بریتانیایی که دلیل شهرت او پرداختن به نظریه «ساختاربندی» است؛ سبک زندگی را چنین تعریف کرده است؛

سبک زندگی، مجموعه ای نسبتا هماهنگ از همه رفتارها و فعالیت های یک فرد معین در جریان زندگی روزمره است که مستلزم مجموعه ای از عادتها و جهت گیری ها و بنابراین، برخوردار از نوعی وحدت است.» (باینگانی و همکاران، : ) در تعریفی ساده و کلی تر می توان سبک زندگی را« شیوه زندگی » (The Mode of Living )یا به نحو دقیق تر، الگوها و شیوه های «زندگی روزمره» تعریف کرد که نه تنها شامل الگوهای فردی مطلوب از زندگی، بلکه شامل تمام عادات و روشهایی می شود که فرد یا اعضای یک گروه به آنها خو کرده اند یا عملا با آنها سروکار دارند. بنابراین، سبک زندگی به خانه و اثاثیه محدود نمی شود و الگوهای روابط اجتماعی، سرگرمی، مصرف و لباس را دربر می گیرد و نگرش ها، ارزشها و جهان بینی فرد و گروهی که عضو آن است را منعکس می کند.» (فاضلی، : ) اهمیت بی بدیل «سبک زندگی» در تمامی عرصه های حیات بشری اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باعث شده تا بیشتر جامعه شناسان به این موضوع بپردازند و پیرامون آن نظریه پردازی کنند.

«ماکس وبر، در اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری، گرچه به طور دقیق از اصطلاح سبک زندگی استفاده نمی کند، اما اثر ژرف سبک زندگی بر زیستن مردم را نشان می دهد. با نگاه به مطالعه ی وبر، معلوم می شود تداوم یک نوع از زندگی نه تنها پیش فرض های هستی شناختی افراد را تغییر می دهد، بلکه نهادهای سیاسی و اقتصادی یک جامعه را بر می سازد و استواری یا نااستواری آنها را سبب می گردد.

اگر افرادی چنین بیندیشند که عیش ونوش گناه است و باید کار کرد و اندوخت و ساخت و تنها از این سخت کوشی و سختی کشی لذت معنوی برد، نهادهایی برای تنظیم و به جریان اندازی سرمایه ی انباشته در جامعه ی آنان، لازم می شود و در بستر تاریخی مناسب، چنین سبکی از زندگی به اقتصاد سرمایه داری یا سیاست استثمارگرانه تبدیل خواهد شد.

امیل دورکیم، دیگر جامعه شناس کلاسیک، از زندگی فردگرایانه می گوید و آثار وخیمی که در بلندمدت، نگاه صرفا فردگرایانه بر قواعد تنظیمی جامعه می گذارد. او نیز اشارهی دقیق به اصطلاح سبک زندگی ندارد، اما گویی با وبر، در تأثیر نهادین آن هم سخن است؛ چرا که سبک زندگی، فرد را به جامعه و میل را به هم بستگی پیوند می زند؛ نه از آن گونه که هنجارها چنین می کنند، بلکه با چینشی ویژه از هنجارها در گروه هایی خاص از مردم که می خواهند در احساسی از برتری جویی و دگرگونگی زندگی کنند.

کارل مارکس در مورد فیلسوفانی که در مورد مسائل ذهنی خود می اندیشند، یعنی می اندیشند تا بیندیشند، بدون آنکه ارتباطی بین عینیت و ذهنیت های آنان باشد، اندیشه ورزانه زندگی کردن را مطرح می کند. این اندیشه ورزانه زندگی کردن (در معنای منفی مارکس برای Speculation) را سبکی از زندگی می توان دانست که پیامد آن، ناکارایی اندیشه برای زندگی و در نظر گرفتن منافعی از حاصل دسترنج دیگران، یعنی آنان که به طور عینی کار و تولید می کنند، است.

استثمار پیامد این نوع از زندگی است؛ یعنی مارکس هم مانند دورکیم و وبر، به جنبه ی نهادینه سازی رفتار حاصل از سبک زندگی نگاه می کند؛ بر خلاف اندیشمندان مدرنیته ی میانی و متأخر که اغلب همچون پیشگام کلاسیک شان، زیمل، به وجه فردگرایانه ی سبک زندگی توجه کرده اند، نه همچون تورشتاین وبلن که سبک زندگی را به معنای الگوی رفتار جمعی، مجموعه ی عادت های فکری، سازوکاری جمعی و معرفت شناختی در تنظیم رفتار به کار می برد. کلاسیک ها جز زیمل و برخی مدرنها مانند وبلن، نمی خواستند ترجیحات فردی را در بررسی سبک زندگی وارد کنند؛ چرا که جنبه ی تحلیل روانی به مطالعه میداد و لازم میشد شخص به شخص توضیح داده شود.» (پیوسته، )

در میان جامعه شناسان پیشکسوت «گئورگ زیمل» بیش از سایرین به مفهوم سبک زندگی پرداخته است.

زیمل ( – ) از جمله دیگر صاحب نظرانی است که به تفصیل مفهوم و ابعاد سبک زندگی را مورد توجه قرار داده است و ایجاد سبکهای زندگی را با مؤلفه های هویت، تمایز یافتگی و گرایش افراد به انواع مد تعریف و تحلیل می کند.» (ابراهیم آبادی، : )

اگر بخواهیم از مفاهیم تئوریک و انتزاعی «سبک زندگی» گذر کنیم و به سطح عملی و تجربی آن بیشتر توجه داشته باشیم؛ به تعریف ذیل اکتفا می کنیم.

در مجموع برای تعریف نهایی از سبک زندگی، باید بگوییم که سبک زندگی مجموعه ای نسبتا هماهنگ و منسجم از کلیه امور عینی و ذهنی زندگی فرد یا گروه است. این امور می تواند شامل دارایی ها، الگوهای رفتاری، روابط اجتماعی، مصرف، فعالیت های فراغتی و سرگرمی، پوشش و مدیریت بدن، نحوه غذا خوردن و دکوراسیون منزل و… باشد که امور و رفتارهایی بیرونی و قابل مشاهده اند. همچنین می تواند در برگیرنده بینش ها (ادراکات، اعتقادات و جهان بینی، گرایشها (ارزشها و ترجیحات) و… باشد که رفتارهایی درونی و ذهنی اند. سبک زندگی، گستره ای رفتاری را در برمی گیرد که اصلی انسجام بخش و هماهنگ کننده بر آن حاکم است و بخش اعظم زندگی فرد را تحت سیطره دارد.» (باینگانی وهمکاران، : )

-نقش سبک زندگی در پیشگیری از بیماری کرونا

یکی از مسئولیت های مهم من مراقبت از خودم است. همه برای حفظ سلامت جسم و روح خود تلاش می کنند و با آگاهی و اراده از هر چیزی که سلامتی آنها را به خطر بیندازد دوری می کنند؛ تا جایی که برای حصول اطمینان از سلامت خود هر از چند گاهی با فواصل معین به پزشک مراجعه می کنند و آزمایش های تشخیصی می دهند؛ غافل از این که «سبک زندگی» ما میتواند یکی از عوامل مخاطره انگیز سلامتی ما باشد. ورود فناوری های نوین در چند دهه اخیر در کشور ما ایران؛ از قبیل وسایل الکترونیکی، ارتباطات، فست فودها، لوازم خانگی حتی آپارتمان نشینی نه تنها بی تحرکی را در پی داشته که خود، یکی از عوامل مخل سلامتی است؛ بلکه «سبک زندگی» ما را تغییر داده بدون اینکه ما احساس کرده باشیم.

الگوها، عادات و شیوه های زندگی روزمره ما «کنش اجتماعی[۴]» محسوب می شوند و به کنش اجتماعی و پیامدهای آنها«پدیده اجتماعی[۵]» می گویند. پدیدهای اجتماعی ممکن است فیزیکی مانند بانک، مدرسه، مسجد،…. و غیر فیزیکی مانند نمادهاء باورها، هنجارها، ارزش ها، باشند؛ اگر پدیده های اجتماعی نباشند ما انسانها نمی توانیم با هم زندگی کنیم.

هربرت بلومر ذیل نظریه ای به نام «قضایای بنیادین » مفهومی را طرح می کند با عنوان «قضیه اعیان». قضیه اعیان جز اول سه قضیه بنیادین بلومر هست که در آن بلومر این نظریه را مطرح می کند که هر آنچه در زندگی اجتماعی انسان ها وجود دارد به مثابه یک شیء هست، اشیاء نیز اجتماعی و دارای معنا هستند. او می گوید پیرامون هر انسانی را سه گونه شیء فراگرفته است؛ اشیاء فیزیکی (مثل: میز، صندلی، کوه، آپارتمان و….)، اشیاء انتزاعی (مانند:شهادت، ایثار، ترس، خدا و….) و در نهایت اشیاء اجتماعی (مادر، پدر، معلم، عید نوروز و…).» (عبدی،)

اگر به اطرافمان توجه کنیم، پدیده های اجتماعی مختلفی وجود دارد و آن قدر برای ما آشنا هستند که آنها را احساس نمی کنیم چرا که با آنها ما

  راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.