خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Painting Landscapes in Watercolors
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Painting Landscapes in Watercolors قیمت اصلی 89,500 تومان بود.قیمت فعلی 52,000 تومان است.
بازگشت به محصولات
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Knowledge Cartography: Software Tools and Mapping Techniques
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Knowledge Cartography: Software Tools and Mapping Techniques قیمت اصلی 79,500 تومان بود.قیمت فعلی 42,000 تومان است.
فقط اینقدر👇 دیگه زمان داری با تخفیف بخریش
00روز
10ساعت
55دقیقه
47ثانیه

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام

قیمت اصلی 156,825 تومان بود.قیمت فعلی 139,500 تومان است.

تعداد فروش: 51

فرمت فایل پاورپوینت

1 آیتم فروخته شده در 55 دقیقه
5 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.

تحولی در ارائه‌ها با فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام!

اگر به دنبال یک روش ساده اما حرفه‌ای برای ارائه‌ی مطالب خود هستید، فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام بهترین انتخاب شما خواهد بود. فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام از پایه بر اساس اصول طراحی مدرن ساخته شده و تضمین می‌کند که اسلایدهای شما جذاب، منظم و آماده‌ی استفاده باشند.

فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام شامل ۱۲۰ اسلاید است که با ترکیب بصری زیبا و چیدمانی حرفه‌ای، ارائه‌ی شما را به سطحی بالاتر می‌برد.

چرا باید از فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام استفاده کنید؟

طراحی حرفه‌ای: هر اسلاید فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام با دقت بالا تنظیم شده تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذارد.

صرفه‌جویی در زمان: نیازی نیست ساعت‌ها وقت خود را برای طراحی پاورپوینت بگذارید، همه چیز آماده است.

استفاده‌ی آسان: بدون نیاز به ویرایش‌های پیچیده، کافی است فایل را باز کنید و ارائه دهید.

فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام قابل استفاده در هر محیطی: چه در دانشگاه، چه در جلسات کاری، فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام حرفه‌ای نیاز شما را کاملاً برآورده خواهد کرد.

متمایز باشید!

دیگر نگران بهم‌ریختگی یا طراحی‌های غیرحرفه‌ای نباشید. فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام به شما این امکان را می‌دهد که بدون دغدغه روی محتوای خود تمرکز کنید و ارائه‌ای تأثیرگذار داشته باشید.

همین حالا دریافت کنید و تجربه‌ای متفاوت از ارائه‌های حرفه‌ای را داشته باشید!


بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام :

اگر درباره آرا و اندیشه ها وبیاناتی که یادگار امام با دقت و وسواس و نکته سنجی فرموده اند، تأمل کافی شود، در می یابیم که مرحوم حاج سید احمد خمینی، هم به عصر و روزگار خود توجه داشته اند و هم برای آینده راه حل دارند:

«بزرگداشت امام خمینی(س) از اصلی ترین وظایف دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی کشور است. ما باید این فرصت را در جهت انتقال پیام انقلاب، امام و مواضع رهبری هدایت کنیم. در شرایطی که دنیای استکباری، دشمنی کینه توزانه خود را در اشکال گوناگون،علیه ارزشها و دستاوردهای انقلاب قوت بخشیده و در رأس ارزشهای انقلاب اسلامی، افکار امام خمینی (س) را مورد تهاجم قرار داده است، باید مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(س) را موقعیت مناسبی برای انعکاس ارزشهای اسلامی و انقلابی و معرفی ابعاد ناشناخته افکار امام خمینی (س) بدانیم. در شرایط متلاطم جهان کنونی و آینده، افکار و اندیشه های امام راحل، ذخیره و پشتوانه همیشگی نظام و انقلاب باقی خواهد ماند و همه آحاد مردم موظفند تلاش کنند که با گذشت زمان، افکار و جهت گیری های ایشان ناشناخته و مجهول نماند. در وضعیت حال و آینده که دشمنان از همه ابزارهای نابودی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند، یگانه سلاح ما، افکار امام خمینی (س) است. اگر ما چهره واقعی امام و انقلاب اسلامی را به دیگران معرفی کنیم یقینا پیام انقلاب، قلب انسانهای آزاده را تسخیر خواهدکرد. پیام انقلاب اسلامی پیروی از حق است.» اینک که پس از حدود یک دهه، این سخنان را مرور می کنیم، در می یابیم که یادگار امام، گویا وضع فعلی را پیش بینی کرده و یا این حرفها را خطاب به نسل فعلی گفته بود.

علاوه بر تناسب این سخنان با شرایط فعلی، ایشان حتی برای آینده هم معتقدندکه، «یگانه سلاح ما افکار امام خمینی است » آن هم در شرایطی که «دشمنان از همه ابزارها برای نابودی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند.» چه بسا آیندگان، ما را به جرم عدم ترویج اندیشه ها و آرا و افکار امام، مورد بازخواست قرار دهند. اینک که تا حدی آبها از آسیاب افتاده است، باید به گذشته برگشت و برخی از کارها را در بوت نقد گذاشت و به برخی ازکوتاهی ها اقرار کرد. ما مثل مسافرانی هستیم که راههای بسیار طولانی را با تمام سختی و فشار طی می کنند و وقتی به مقصد می رسند، تصورشان این است که کار به پایان رسیده است و دیگر، سفری در پیش ندارند و حتی مسافری به دنبال آنها نخواهد آمد.

وقتی انقلاب پیروز شد و امام عزیز، باشکوه و شوکت به وطن باز گشتند، حال آن مسافر را به خود گرفتیم و به فکر نسل دوم وسوم نبودیم. البته باید انصاف دادکه دفاع مقدس هم بسیاری را با خود همراه کرد و تصور نمی کردیم پس از پایان جنگ، خواست و نگاه و آرمانهای نسل سوم این گونه باشد. باید اقرار کنیم که همه اندکی غفلت کردیم. فکر کردیم امام عزیز همواره با ما خواهد بود. شاید هم سنگینی و تلخی و تصور فقدان امام به ما اجازه نمی داد که به روزگاری پس از ایشان بیندیشیم.

اینک آرای امام با رویکردی خاص، مورد توجه هم مسئولین مملکت قرار گرفته است و این ویژگی آرا واندیشه های مردان الهی است که هم با مردم و نسل همراه خویش حرف می زنند و هم برای آیندگان راهگشایند. گویا نیرویی، ده سال قبل از رحلتش، به یادگار عزیز امام هشدار می داد که وضع، همیشه بدین صورت نمی ماند. دنیای متلاطم و شرایط جدید جهانی، وضع جدیدی را بر ما تحمیل می کند و نوع نفوذ وتهاجم استکبار جهانی عوض می شود. اگر استکبار، روزگاری با حضور مستقیم خود یا عوامل داخلی، در کشور و سرنوشت مردم دخالت می کرد، امروز ابزار و شیوه ها و روشهای نفوذ خود در کشور ها را عوض کرده است. البته نفوذ جدید برای استکبار هم، پیچیده تر، سخت تر و حتی کم اثر تر خواهد بود، اما به هر حال او دست از کار نمی کشد.

یکی از ساده ترین تهاجمها یا خواسته های استکبار این است که خط و اندیشه و جهت گیری های امام را کمرنگ یا فرعی کند و یا آنها را به حاشیه براند و یا حتی آن را آن قدر مقدس کند که دست نیافتنی تلقی شوند و این، برای آنها، پیروزی است. از این روست که خرد ورزان و نکته سنجان کشور و انقلاب دریافته اند که باید رنسانس و رویکرد جدید را برای تضمین استمرار انقلاب و شعارهای آن در چهارچوب آرای امام فراهم کرد. آرای امام را نباید به گونه ای جدید مطرح کرد، بلکه باید به سرچشه، به امام و رهنمودهای ایشان بازگشت، باید از کانون نور کسب معرفت کرد، باید همیشه در همسایگی دریا زندگی کرد، بایداز غفلت پرهیز کرد، باید در اثر خودسازی، در درون خویش نیرویی را فراهم آوریم که به ما تلنگر بزند.

یادگار امام که به واقع باید پاسدار اندیشه های ناب و محمدی امام عزیز است، در برابر تهاجم دشمنان علیه انقلاب اسلامی در همه دورانها، تقویت روحی مقاومت و ایستادگی و قاطعیت را همراه با روحیه آزادگی و آزادیخواهی و استقلال خواهی لازم و ضروری می داند. نکته ای که متأسفانه معدودی در دوره ای هر چند کوتاه و گذرا از آن غافل شدند، احساس ضعف کردند و کرنش نشان دادند و یا در برابر استکبار جهانی احساس شرم و ندامت کردند و حداقل به زبان دیپلماسی و با ادبیات سیاسی، به ابرقدرتها یا کشورهای قدرتمند و ثروتمند چراغ سبز نشان دادند. البته این کارها ناشی از خوش خیالی و ساده انگاری افرادی است که تصور می کنند ماهیت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار عوض شده است و برخی از آنان، حتی به ایجاد رابط شفاف و علنی با آمریکا می اندیشند. مرحوم حاج احمد آقا پیوسته، به صراحت از خطر آمریکا سخن می گفت به اعتقاد ونظر امام رسیده بود که، «رابطه آمریکا با ما مثل رابطه گرگ ومیش است.»

انتقاد پذیری

یادگار امام در روزهایی که برخی، تحمل کوچک ترین انتقاد، حتی از نوع سازنده اش رانداشتند، انتقاد سازنده از مسئولین و عملکرد افراد را به استناد نظرات حضرت امام، از برکات الهی می دانست و معتقد بود این تصور غلطی است که برخی فکر می کنند از هیچ مسئول و مدیری نباید انتقاد کرد. او خطر این حاشی امن را در این می دانست که هر مسئولی، عملکرد خود را عین اسلام و حرف خود را حکم اسلام می داند.وی برای رسانه ها رسالتی را تعریف می کند و آن هم اینکه از رسوب این روحیه ها در جمع خود جلوگیری کنند. یادگار عزیز امام با توجه به شناخت دقیق و ملموسی که از روحیات امام کسب کرده بود، اعتقاد داشت که خطر ترویج و روحیه انتقاد ناپذیری، به دیکتاتوری منجر می شود. هشدار می دادکه مبادا در اثر تسامح و بی دقتی یا خدای ناکرده، به شکلی آگاهانه، زمینه بازگشت برخی از روحیات دوران ستمشاهی فراهم آید. بار دیگر کلام روشنگرانه یادگار امام را مرور می کنیم. وی در قسمتهایی از سخنان خود به روحیات امام اشاره دارد و می گوید، «متأسفانه بعضی ها به غلط معقتدند اگر از سیاستی ویا عملکرد مسئولی در یک گوشه ای از کشور انتقاد شود، نظام تضعیف شده است. این تفکر غلط به تدریج، کار را به جایی می رساند که هر مسئولی در هر منطقه ای از کشور، عمل خود را عین اسلام و حرف خود را حکم اسلامی، می داند و باورش می شود که اسلام و انقلاب همان است که من مسئول فکر می کنم. اینها باورهای غلطی هستند. اگر رسانه های گروهی و خبرگزاری ما خوب عمل کنند، این روحیه ها ترویج نمی شوند. حضرت امام (ره) با چنین روحیه هایی شدیدا مخالف بودند و امروز هم ما نباید اجازه بدهیم که دوباره، روحیه دیکتاتوری دوران ستمشاهی به جامعه اسلامی و انقلابی ما بازگردد. اینگونه روحیات و نفوذ آن به جامعه، مقدمه دیکتاتوری است و رسالت رسانه های خبری و خبرگزاری جمهوری اسلامی این است که با آن مقابله کنند.»

حضور مردم

همیشه در ذهن و زبان و فلسف نهضت امام خمینی، مردم به عنوان یکی از ارکان مهم و کارساز مطرح بوده اند و امام به واقع، جایگاه رفیعی را برای مردم قائل بودند. امام و پس از ایشان، مرحوم حاج احمد آقا، مردم را برای حضور پرشکوه وشرکت فعال تر در انتخابات مختلف تشویق می کردند. آنها می دانستند که یکی از راههای بیمه کردن انقلاب و نهضت در برابر طمع دشمنان، خود مردمند. اگر استکبار با ترفندهای و توطئه های خود بتواند مردم را از صحنه خارج کند، به حاشیه براند و خنثی و بی طرف کند، به اهداف بلندی نائل آمده است.

حضور مردم در آغاز نهضت و بی تردید در ادامه حیات انقلاب از هزاران انبار مهمات و نمایش تجهیزات مهم و کارآمد جنگی موثرتر بود. قطعا حضور فراگیر مردم برای بیگانگان مهم است. آنها در مواردی مستقیما وارد تبلیغات منفی و مأیوس کننده می شوند و حتی صریح و روشن و از طریق رسانه های عمومی خود، مردم را به خانه نشینی و عدم شرکت در راهپیمایی یا مراسم خاصی تشویق می کنند. امام دقیقا از همان جائی که آنها ضربه می زنند، درصدد زدن پاتک و ضد حمله بر می آیند.

تجربه نشان می دهد هر وقت مردم، حضوری چشمگیر داشته اند، تا مدتها پس از آن، از فشار شیطنت آمیز و ضدیت استکبار کاسته می شود، هر چند رسانه های استکباری در بیان گزارش واقعی راهپیمایی ها و جلوه ها و صحنه های حضور باشکوه مردم هم آگاهانه توطئه می کنند و آمارها را به شدت تقلیل می دهند، اما واقعیت مناسبتها و مراسم ملی ایران، به هر طریق ممکن به گوش جهانیان و علاقمندان واقعی می رسد. توصیه یادگار امام را بار دیگر مرور می کنیم و آویز گوشمان قرار می دهیم:

«شرکت در انتخابات از نصایح حضرت امام و بر هم ما واجب است. باید با شناخت شرایط حساس کنونی، به دنیا ثابت کنیم که در صحنه های سیاسی، اجتماعی حاضریم. شرکت پرشور و شوق در انتخابات، نشان دهنده توجه مردم انقلابی ایران به سرنوشت اسلام و مبارز جدی با تبلیغات سوء استکبار جهانی است، زیرا شیاطین کوردل، با تبلیغات کینه توزانه خود تلاش می کنند شور انقلابی مردم مارا در انتخابات ریاست جمهوری کمرنگ جلوه دهند.»

خودسازی و جهاد با نفس

از جمله توصیه های دیگر یادگار امام، اهمیت دادن به مبارزه درونی است. همان گونه که در برخی از مواقع، جنگیدن با عوامل استکبار و دفع تجاوز بیگانگان و متجاوزان از وطن، ضرورت دارد، مبارزه بسیار مهم دیگری نیز فراروی ماست که آن را باید مبارزه بزرگ یا جهاداکبر نامید و آن جهاد با نفس است. امروز هم برخی از خطرات و رخنه ها و نفوذها و چشم امید که عوامل بیگانه و استکبار جهانی به کشور دوخته اند، از این ناحیه است.وقتی ما اسیرهواهای نفسانی می شویم، دشمن واقعی و شیطان بزرگ و اقمارش را از یاد می بریم، از بیرون غافل و به خود مشغول می شویم و در اثر بی دقتی تا آنجا پیش می رویم که یاران دیروز و همسنگران قدیمی را در هر جناح و خط موضعی که باشند، دشمن اصلی فرض می کنیم و این، آغاز شکست ماست. در چنین شرایطی ضرورت ندارد بیگانگان به ما حمله کنند، زیرا خود مانند خوره از درون، خود را می خوریم و چه بسا در کوتاه ترین زمان فرو بریزیم. سخنان و تذکارهای یادگار امام که به رهنمودهای امام شباهت تام دارند، در این زمینه نیز بسیار راهگشا هستند: «امروز، فرزندان انقلابی امام، به خاطر تهدیدات دشمنان اسلام در داخل و خارج از کشور، باید خود را برای مبارزه ای سخت تر آماده کنند. برای تداوم آرمانهای امام و انقلاب،تنها شعارهای تند کافی نیستند. زیرا خط امام در مبارزه استکبار و دشمنان ظاهری خلاصه نمی شود. باید برای جنگی سخت تر، یعنی (جهاد با نفس) مهیا شویم. رمز نفوذ امام در قلوب مسلمانان و آزادیخواهان این بود که واقعا مسئله اساسیشان را در این زمینه حل کرده بودند. امروز، نظام و انقلاب مقدس اسلامی از همه سو مورد هجوم بی رحمان دشمنان قرار گرفته است. برای مقابل جدی آنان، قبل از هر کاری، باید خودمان را از قید هواهای نفسانی آزاد کنیم.»

شاید در دوران پیروزی و حتی سالهایی که کشور درگیر دفاع مقدس بود و هم نگاهها و اراده ها واندیشه ها و نیروها به نوعی به فکر آزادی مناطق اشغال شده از دست دشمن متجاوز بودند، بحث خطر و مقابله و وابستگی فکری وفرهنگی یا آنچه که تهاجم فرهنگی نامیده می شود، اولویت نداشت.چون هنوز آثار آن در جامعه به صورت یک معضل اصلی درنیامده بود. البته بدون تعصب بایدگفت که دشمن حتی در دوران دفاع مقدس و در کنار تهاجم نظامی هم از مسئله فرهنگی غافل نبود. اینک که به گذشته بر می گردیم و تقویم تاریخ را ورق می زنیم، به خوبی در می یابیم که چرا برخی از رزمندگان دوست نداشتند که حتی ایام مرخصی کوتاه و یا فرصتهای بین دو عملیات را در پشت جبهه و در شهرهای غیر جنگی، به خصوص تهران سپری کنند. آنها در دوران جنگ هم در بعضی از مناطق این کلان شهر با ظواهر و نمودها و رفتارها وقیافه ها و افرادی روبه رو می شدند که دلشان می گرفت. گلایه های آن روز رزمندگانی که به جناح خاصی از گروههای سیاسی هم تعلق نداشتند و شکوه هایشان فرصت بروز نداشت، بی مورد نبود. شاید برخی هم این را هنر مدیریت کلان شهر می دانستند که نمی خواستند در تمام جلوه ها و رفتار و حرکات مردم، فرهنگ جنگی حاکم وجاری باشد. اما امروز که حدود پانزده سال از جنگ می گذرد، با گسست نسلها و با مشکل عدم همسویی نسل سوم انقلاب با آرمان های بلند و آسمانی امام روبروییم. نسل سوم، هم آنچه را که می خواهند، نمی بینند و هم ما آنچه را که می بینیم، نمی خواهیم. این واقعیت دردناک را نباید به بهانه تلخی با توجیه خطر، نادیده گرفت که حتی فرزندان بسیاری از آدمهای ریشه دار و نسل اولی هم چندان مایه امید و رضایت نیستند، چه رسد به نسلهایی که نه مبارزه را تجربه کرده اند، نه اختناق را دیده اند، نه با آرمانهای معنوی امام و فلسف نهضت واهداف الهی آن آشنایند و نه شبی را در سنگر مبارزه به صبح رسانده اند.

استقلال خواهی

یادگار عزیز امام در تقویت روحیه استقلال خواهی و خودباوری و خودشناسی نیروهای خودی، معتقد به محاسبه است. او معقتد بود که باید کلاهمان را قاضی کنیم و نقاط قوت و ضعف خودمان را دقیقا بشناسیم. در عین حال او باور داشت که ما هیچ چیزی از غریبها کم نداریم و تاکید می کرد که باید با پیروی از امام عظیم الشان، قناعت و تحمل مشکلات را بر وابستگی ترجیح دهیم. ناگفته نماندکه این، توصیه مرحوم حاج احمد آقا خطاب به فرماندهان و مسئولان وکارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. باید با دقت و وسواس دریافت که چرا به این مخاطبان چنین فرموده اند. احمدآقا به عنوان امین و رابط امام با شورای عالی دفاع و فرماندهان جنگ، به خوبی از کمبودها، تحریمها و مشکلاتی که نیروهای مسلح به خصوص در دوران جنگ در تأمین وتجهیز ابراز نظامی و جنگی داشتند، با خبر بود. او می دانست که بالاخره تحریم همه جانب استکبار واقمار او چه فشار سنگین و شکننده شرایط سخت و طاقت فرسائی را به نیروهای مسلح وارد کرد، به خصوص که سیستم ارتش از هر جهت وابستگی شدید و عمیقی به آمریکا داشت. از سوی دیگر، وی از تبلیغات شدید بیگانگان برای تضعیف روحیه رزمندگان هم کاملا مطلع بود. اتفاقا در ادامه این سفارشها و تاکیدات است که پیام اصلی را بازگو می کند. در واقع توصیه های مذکور را برای جلوگیری از فاجعه ای بزرگ تر می گوید که همان وابستگی فکری و فرهنگی است. این نکته قابل تعمق است که وی بیش از ده سال قبل از اینکه گرفتار مسخ نسل جوان شویم، از خطر وابستگی فرهنگی و تهی شدن نسل جوان خبر می دهد و این حاکی از آینده نگری و تیزبینی اوست که حقیقتا تربیت شد مستقیم امام و بهره مند از نفس مسیحایی ایشان بود. یادگار امام می گوید: «تحقق استقلال همه جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران در سای خودباوری و خودشناسی نیروهای متخصص علمی میسر است. باید نقاط قوت و ضعف خودمان را دقیقا بشناسیم. ما از لحاظ استعدادها، قابلیتها وامکانات بالقوه چیزی از غربیها کم نداریم و باید به پیروی از امام عظیم الشأنمان، قناعت و تحمل مشکلات را بر وابستگی ترجیح دهیم. هم شئون نظام زیر فشارهای سخت دوران انقلاب بوده اند و هستند. امروز اوضاع اقتصادی کشور به خاطر اجرای طرحهای زیربنایی، بیشترین فشار را به طبق ضعیف جامعه وارد می کند، اما همین طبق ضعیف است که حقیقتا آرمانهای انقلاب وامام را ادامه می دهد و این، بزرگ ترین دلگرمی مسئولان نظام و انقلاب است. بزرگ ترین فاجعه و عامل تهدید کننده اصول انقلاب اسلامی، وابستگی فکری و فرهنگی است. امروز دشمنان، از هم ابزارهای فکری و فرهنگی خود برای مسخ نسل جوان و کارآمد ما بهره می جویند، لذا بر هم شیفتگان و دوستداران اسلام و انقلاب واجب است که برای مقابله با دشمنان قهار، مهیا شوند. حرکت به سوی استقلال همیشگی کشورمان منجر شود.هم ما کوشش کنیم که ایران اسلامی وابسته نباشد.»

روابط بین الملل

با مرور اندیشه ها و آرای یادگار امام دریافتم که ایشان در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی تا چه میزان آگاهی و در بررسی و بیان اصول حاکم وروابط بین الملل چقدر امعان نظر داشته است. اصولا بیان و بررسی اصولی که باید ترسیم شوند و سیاست خارجی کشور را بر مبنای آن پیش ببریم، بسیار مشکل و پیچیده هستند. اساسی ترین اصولی که روانشاد حاج احمدآقا از مجموعه و منظوم فکری امام برگرفته و بیان کرده است، بی تردید می تواند برای حوز وزرات خارجه مفید و راهگشا باشد، البته اگر خدای ناکرده دچار رعب وابهت قدرتها و کشورهای سیاسی و ترفندهای پیچیده وسیاست بازیهای مارخوردگان افعی شد غرب و اروپا نشده باشیم. مهم ترین اصول مورد نظر وی را می توان بدین قرار برشمرد:

احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر

حاج احمدآقا در سمینار بین المللی بررسی سیر عملی و نظری حضرت امام خمینی گفته است:

«حضرت امام (س) در عرصه سیاست خارجی، ارتباط با سایر کشورها را مبتنی بر احترام متقابل و عدم دخالت درامور داخلی یکدیگر می دانستند.»

یادگارامام این اصل را که شاید هم کشورها و حتی سازمانهای بین المللی حقوق بشر و حتی متجاوزترین کشورها، در قوانین خود ازآن دم می زنند، ولی درعمل بدان پایبند نیستند، اندکی می شکافد، تفسیر می کند و نفی هر گونه سلطه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی را برآیند این اصول می داند. جالب است که امام در تحلیل و قرائت اصول حاکم بر روابط بین الملل هم ایدئولوژی رااصل می دانند. آنگونه که یادگار امام تفسیر می کند، امام سلطه پذیری و سلطه گری را از جانب هر کشوری که باشد، نفی می کنند، اما برای ایدئولوژی اسلام قائل به مرز نیستند. ایشان معتقد بودندکه در عین پایبندی به اصل اول، به هیچ عنوان نباید نسبت به سرنوشت ایدئولوژی اسلامی و سیار مسلمانان بی طرف بود. انتقال پیام اسلام را دخالت در امور داخلی کشورها نمی دانستند، زیرا بارها به اصل «انترناسیونالیسم اسلامی» اشاره می کنند. امام صدور انقلاب را به معنای دخالت در سایر کشورها نمی دانند. یادگار امام در تحلیل آرای امام به اختلاف ایشان با ملی گرایان داخلی هم اشاره دارد.آنچه ما از آن به عنوان صدور انقلاب نام می بریم و از نظر امام یکی از اصول استراتژیک نظام و انقلاب است، یاری رساندن به سایر ملل جهان در راستای دستیابی به آزادی است، ولی ملی گرایان با این تلقی و تقسیر و قرائت موافق نیستند. مذهبیون لیبرال معتقدند باید از این اصل فقط در محدوده و چهارچوب مرزهای ایران(داخل ایران) دفاع کرد. نکته اساسی و محل اختلاف امام با آنها دقیقا در شکست چهارچوب داخلی است. امام به اصل جهانشمول مسلمین قائل بودند، ولی آنها فقط مسلمانان ایران را مخاطب این اصل می دانند.

امام به خوبی می دانستند که نمی توان ندای یک میلیارد مسلمان روی زمین نادیده گرفته و فقط به داخل ایران محدود شد. امام به جهان وطنی اسلام معتقد بودند وآنها به ایران وطنی محض. ای کاش آنها در هم زمینه ها به اصول داخلی پایبند بودند، در حالی که وقتی بحث دموکراسی می شود، به سازمانهای بین المللی و حقوق بشر و حتی به آمریکا نیم نگاهی دارند، ولی وقتی بحث دخالت، تحریم، تحریک و ترفندهای بیگانگان علیه ما مطرح می شود، آنها موضع شفاف نمی گیرند. یادگار امام برای تبیین مواضع امام نمونه ای از پاسخ مسلمانان ایران به ندای هل من ناصر مسلمانان انقلابی فلسطین را متذکر می شود و اعلام می کند که این دفاع ما با هماهنگی و رضایت حضرت امام صورت گرفته است.

نمون دیگر را باید موضعگیری تاریخی، انقلابی و صریح حضرت امام در برابر سلمان رشدی مرتد دانست. اینک که متأسفانه امام عزیز و یادگارشان از میان ما رخت بربسته اندو لیبرالها و ملی گراها از رونق ورمق افتاده اند، به عنوان شخص ثالث، می توانیم موضع و نظر هر دو طرف را مرور وعوارض و پیامد هر نظر و اندیشه را در ذهن خویش ترسیم کنیم و بپرسیم کدام مسلمان واقعی می تواند نسبت به اه

  راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل یادگار امام، پژواک امام”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *