خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان
156,825 تومان قیمت اصلی 156,825 تومان بود.139,500 تومانقیمت فعلی 139,500 تومان است.
تعداد فروش: 62
فرمت فایل پاورپوینت
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
فایل پاورپوینت فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان؛ راهکاری شایسته برای ارائههای موفق
اگر بهدنبال یک فایل ارائهی آماده با کیفیت بالا و طراحی حرفهای هستید، فایل فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان انتخابی مناسب برای شماست. این مجموعه شامل ۳۱ اسلاید استاندارد و دقیق است که با هدف ارتقاء کیفیت ارائههای شما تهیه شدهاند.
دلایل انتخاب فایل فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان:
- طراحی ساختارمند و چشمنواز: هر اسلاید با دقت بالا و توجه به اصول طراحی گرافیکی تهیه شده است تا محتوای شما بهخوبی دیده و درک شود.
- آمادگی کامل برای ارائه: نیازی به ویرایش مجدد نیست؛ فایل فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان آمادهی استفاده در کلاس، جلسه یا کنفرانس است.
- سازگاری کامل با پاورپوینت: نمایش صحیح اسلایدها در تمامی نسخههای PowerPoint بدون بهمریختگی یا مشکل ظاهری تضمین شده است.
تولید شده با رویکرد حرفهای:
تمامی بخشهای فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان با هدف ایجاد یک تجربه کاربری روان و بینقص طراحی شدهاند. جزئیات با دقت بالا تنظیم شدهاند تا ارائهای حرفهای و تأثیرگذار داشته باشید.
توجه:
تنها نسخه رسمی فایل فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان از کیفیت کامل برخوردار است. نسخههای غیرمجاز ممکن است شامل اشکالات طراحی باشند و توصیه نمیشود از آنها استفاده شود.
با تهیه فایل فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان، سطح ارائههای خود را ارتقاء دهید و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل نقد سند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان :
در منابع جغرافیایی از دو جرجان یاد شده است: یکی جرجان شهری بزرگ و مشهور میان مازندران و خراسان، با ساکنانی متین و اخلاقی، خاستگاه ادیبان، عالمان، فقیهان و محدثان بسیار است. برخی آن را به دلیل تنوع میوه «جنه الدنیا» و به دلیل بدی آب و هوا «جرّ جان» نامیدهاند. به گفته برخی یزید بن مهلب بن ابی صفره آن را بنیان نهاد و تاریخ آن شهر را حمزه بن یزید سهمی(م۴۲۷ق) تدوین کرد. دیگری شهری بزرگ در حاشیه رود جیحون از مناطق خوارزم است(یاقوت، معجم البلدان، ج۲، ص۱۱۹).
نخستین بار خبر ورود اعجازگونه امام عسکری(ع) به جرجان(گرگان) در قرن ششم توسط دو منقبت نویس برجسته و معاصر، بدون ذکر سند به حوزه معارف شیعی وارد شد. ابن حمزه طوسی(م۵۶۰ق) از جعفر بن شریف جرجانی و سپس راوندی (م۵۷۳) از احمد بن محمد عن جعفر بن شریف جرجانی با اندک تفاوتی در محتوا آن را نقل کردند. ناقلان بعدی به این دو ارجاع داده اند، از این رو، نام بردن منابع بعدی چندان اهمیتی ندارد و با این حال باید از اربلی در اواخر قرن هفتم و فیض کاشانی در قرن یازدهم یاد کرد، که آن را از راوندی نقل کرده اند. وحید بهبهانی در قرن دوازدهم آن را از اربلی بازنشر کرده و بر اساس آن خبر بی پیشینه و بی سند، حکمِ رجالی امامی بودن، حُسن حال و امینِ امام بودن(ع) را برای جعفر استظهار کرده است.
عدم نقل خبر پیشگفته تا قرن ششم و نیز سکوت منابع حدیثی، تاریخی و رجالی در باره راوی اول و دوم آن، خبر را با تردید جدی روبرو کرده، به گونه ای که رجال شناس برجستهای مانند خویی، جعفر را مجهول و روایت را به لحاظ سند ضعیف و تستری آن را بی اعتبار شمرده است. افزون بر همه، در این خبر اشخاصی مانند ابواسحاق ابراهیم بن اسماعیل جرجانی(خَلَنْحی، خَلَنْجی یا جَلَخْتی)[۱]، احمد فرزند او، مبارک خادم، صلت نواده جعفر و نصر بن جابر نام برده شده که هیچ یک شناخته شده نیستند و در منابع نامی از آنان برده نشده است. در یک خبر چندین معجزه و کرامت نام برده شده که سزاوار بود، در منابع متقدم شیعی نقل می شد.
سهمی در تاریخ جرجان نامی از امام عسکری(ع) و کسان یاد شده در خبر بالا را نیاورده است، در حالی که وی درگذشته سال ۴۲۷ و به طور طبیعی نباید چنین حادثه مهمی در فاصله یک و نیم قرن از ذهن مردم منطقه دور شده باشد. ناگفته نماند که در جرجان شخصی به نام «حسن عسکری سامری» زندگی می کرده و جدّ سهمی از نواده او به نام علی بن سعید بن عبدالله بن حسن عسکری روایت کرده است(سهمی، تاریخ جرجان، ص۳۰۳). اگر فاصله پدر و پسر را حدود سی سال فرض کنیم، درخور تأمل خواهد بود، که این حسن عسکری تقریبن معاصر امام حسن عسکری(ع) بوده و می توانسته از رهگذر تشابه اسمی داستانی پدید آید. از این رو، ابن حمزه و راوندی با تعبیر «رُوی» بی اعتمادی خود را به این خبر را نشان داده اند، ولی براساس شیوه منقبت نویسان و از باب ذکر فضیلتی برای امام عسکری(ع) نتوانسته اند آن را نقل نکنند.
اسناد مربوطه:
۱.ابن حمزه طوسی(م۵۶۰ق)، الثاقب فی المناقب، ص۲۱۴–۲۱۶: روی أیضا “جعفر بن الشریف الجرجانی، قال: حججت سنه، فدخلت علی أبی محمد صلوات الله علیه بسر من رأی، وقد کان أصحابنا حملوا معی شیئا من المال، فأردت أن أسأله إلی من أدفعه، فقال قبل أن قلت ذلک: “ادفع ما معک إلی المبارک خادمی”. قال: ففعلت ذلک، فقلت: إن شیعتک بجرجان یقرأون علیک السلام. فقال: “أو لست منصرفا بعد فراغک من الحج؟! “قلت: بلی. قال: “فإنک تصیر إلی جرجان من یومک هذا إلی مائه وتسعین یوما، وتدخلها یوم الجمعه لثلاث لیال مضین من شهر ربیع الاخر، فی أول النهار، فأعلمهم أنی أوافیهم آخر النهار، فامض راشدا”، فإن الله سیسلمک ویسلم ما معک، وتقدم علی أهلک وولدک، وولد لولدک الشریف ابن فسمه الصلت بن الشریف بن جعفر بن الشریف، وسیبلغ الله به، ویکون من أولیائنا”. قلت: یا ابن رسول الله، إن إبراهیم بن إسماعیل الخلنحی(نسبه إلی الخلنج… شجر..) – وهو من شیعتک – کثیر المعروف إلی أولیائک، یخرج إلیهم فی السنه أکثر من مائه ألف درهم، وهو أحد المتقلبین فی نعم الله بجرجان. فقال: شکر الله لأبی إسحاق وإبراهیم بن إسماعیل صنعه إلی شیعتنا، وغفر له ذنوبه، ورزقه الله ذکرا سویا”، قائلا “بالحق، فقل له: یقول لک الحسن بن علی: سم ابنک أحمد”. فانصرفت من عنده، وحججت، وسلمنی الله تعالی، حتی وافیت جرجان فی یوم الجمعه أول النهار، کما ذکر صلوات الله علیه وآله، وجاءنی أصحابنا یهنئونی، فأعلمتهم أن الامام وعدنی أن یوافیکم فی آخر هذا النهار، فتأهبوا لما تحتاجون إلیه، وأعدوا مسائلکم وحوائجکم کلها. فلما صلوا الظهر والعصر اجتمعوا کلهم فی داری، فوالله ما شعرنا إلا وقد وافانا أبو محمد، فدخل علینا، ونحن مجتمعون، فسلم هو أولا” علینا، فاستقبلناه وقبلنا یدیه، ثم قال: “انی کنت وعدت جعفر بن الشریف أن أوافیکم فی آخر هذا الیوم فصلیت الظهر والعصر بسر م
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.