

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش
156,825 تومان قیمت اصلی 156,825 تومان بود.87,125 تومانقیمت فعلی 87,125 تومان است.
تعداد فروش: 47
فرمت فایل پاورپوینت
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
تحولی در ارائهها با فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش!
اگر به دنبال یک روش ساده اما حرفهای برای ارائهی مطالب خود هستید، فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش بهترین انتخاب شما خواهد بود. فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش از پایه بر اساس اصول طراحی مدرن ساخته شده و تضمین میکند که اسلایدهای شما جذاب، منظم و آمادهی استفاده باشند.
فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش شامل ۲۷ اسلاید است که با ترکیب بصری زیبا و چیدمانی حرفهای، ارائهی شما را به سطحی بالاتر میبرد.
چرا باید از فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش استفاده کنید؟
✔ طراحی حرفهای: هر اسلاید فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش با دقت بالا تنظیم شده تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذارد.
✔ صرفهجویی در زمان: نیازی نیست ساعتها وقت خود را برای طراحی پاورپوینت بگذارید، همه چیز آماده است.
✔ استفادهی آسان: بدون نیاز به ویرایشهای پیچیده، کافی است فایل را باز کنید و ارائه دهید.
✔ فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش قابل استفاده در هر محیطی: چه در دانشگاه، چه در جلسات کاری، فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش حرفهای نیاز شما را کاملاً برآورده خواهد کرد.
متمایز باشید!
دیگر نگران بهمریختگی یا طراحیهای غیرحرفهای نباشید. فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش به شما این امکان را میدهد که بدون دغدغه روی محتوای خود تمرکز کنید و ارائهای تأثیرگذار داشته باشید.
همین حالا دریافت کنید و تجربهای متفاوت از ارائههای حرفهای را داشته باشید!
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل ملا محمدکاظم هزارجریبی و رسال? عرفان ستیزانه اش :
در پایگاه اطلاع رسانی «مباحثات» در تاریخ اسفند شمسی، حجت الاسلام مهدی مسائلی، مباحث مفیدی دربار آسیب شناسی تقابل عقل و نقل تحت عنوان «تکفیری یا تفکیکی» مطرح کرده بودند. ایشان به واقعه ای که بین ملا محراب گیلانی و محمدکاظم هزارجریبی به وقوع پیوست، اشاره کرده بودند.
در تأیید بیانات محقق عزیز، مهدی مسائلی لازم است عرض کنم، متأسفانه این گونه زیاده روی ها و تندروی ها نسبت به محکوم کردن فلسفه و عرفان از گذشته وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد. کار به جایی رسیده است که تدریس و تحصیل فلسفه در یکی از مدارس علمیّ شهر قم، ممنوع و حرام اعلام شده است! و یا اینکه در همایش و میزگردی علمی که اساتید و متخصصان علوم عقلی مشغول تبادل نظر و همفکری بوده اند، شخصی از درون جمعیت با سروصدا و لعن و نفرین جلسه را بر هم زده است.
حال سؤال این است که اگر علوم عقلی کنار گذاشته شود علاو بر آنکه خویشتن را از معارفی که در سرزمین اسلامی و بعد از ظهور اسلام جوانه زده و با معارف اسلامی (قرآن و سنت) آبیاری شده و رشد و نمو کرده است محروم می کنیم آیا عملاً خودمان را در برابر شبهاتِ عقلی و هجمه های بنیان کنی که ریش اصول عقاید اسلام و به ویژه شیعه را نشانه گرفته است، بی سلاح نکرده ایم؟
مرحوم هزارجریبی همان طور که از برخی آثارش پیداست، عرفا و متصوّفه را چندان قبول نداشته و آنها را نقد می کند. ظاهراً مخالفت وی منحصر به مکتوباتش نبوده و در اجتماع آن روز کربلا نیز مخالفت و عناد خویش را علنی و آشکار می کرده است. زین العابدین شیروانی متوفای ق در کتاب بستان السیاحه (صص ) به مخالفت هزارجریبی با فلسفه و عرفان اشاره کرده است. در برخی از کتاب ها واقعه ای که میان هزارجریبی و ملا محراب گیلانی رخ داده، بیان شده است. در آن واقعه، چهر هزارجریبی طوری نمایش داده شده است که وی نه تنها به صورت افراط گونه و بیش فعال با عرفان و فلسفه مخالف بوده است، بلکه اولیات و اصطلاحات رایج فلسفه و عرفان نظری را هم نمی دانسته است.
وجود تنش بین اصحاب عقل و نقل انکارناپذیر است و بی مهری هایی نیز به اصحاب فلسفه و عرفان شده است. اما واقع هزارجریبی و ملا محراب از اساس کذب و باطل است. چطور هزارجریبی فرق بین اصطلاح بسیار مشهور و جاافتاد «وحدت وجود» و «وحدت واجب الوجود» را نداند، درحالی که در کتاب هایش از عقل و استدلالات عقلی در اثبات عقاید شیعه استفاده کرده و شاگرد علمایی چون علام بحرالعلوم بوده است؟!
آقای جویا جهان بخش دربار نقد این واقعه چنین می گوید:
این قصه را به گمان من، بدین صورت، کسانی ساخته
اند که به زعم خود می
خواسته
اند مخالفان تَفَلسُف و تَصَوُّف را ریشخند کنند و از برخورد
هایِ خشک و ظاهربینان امثالِ ملّا محمّدکاظم هزارجریبی به تنگ آمده بودند.
اگر هم به راستی، هزارجریبی، به جای «وحدت وجود»، «وحدت واجب الوجود» گفته باشد به احتمال قریب به اطمینان، از مقول سَبقِ لسان بوده است؛ چه، مَرد، اگر چه به گواهی آثارش نیز «در علم پایه
ای چندان نداشته است»، آن اندازه هم تهیدست نمی نماید که میان وحدت وجود و وحدت واجب الوجود فرق نهاده باشد.
به گواهی اسناد، برخی از عرفان گرایان برای فروکوفتن مخالفان و آزارندگان اهل طریقت خویش، از برخی واکنش
های نا
اخلاقی اجتناب نمی
کرده و احیاناً در تحقیر و تخریب سیمای این مخالفان کوتاهی نمی
نموده
اند! پردازش و گزارش این قصه هم به گمان من، از همین سنخ واکنش
ها می
تواند بود؛ والعلم عند اللّه.
[۱]
مناسب دیدم در ذیل رساله ای از مرحوم آیت اللّه محمدکاظم هزارجریبی در نقد متصوفه و عرفا، آورم. این رساله به صورت پرسش و پاسخ است و در آن مرحوم هزارجریبی، شاعری با نام «عرفی» را نقد و مذمت می کند و در انتها نیز به ابوحنیفه، نظامی، مولوی، و جامی پرداخته است. قسمت اعظم رساله دربار شخصیتی با نام «عرفی» است. طبق تحقیقاتی که انجام دادم وی جمال الدین محمد عرفی
[۲]
مؤیّد تطبیق من این است که مرحوم هزارجریبی به ملاقات اکبر شاه با عرفی در رساله تصریح کرده است و چنین ملاقاتی نیز دربار جمال الدین محمد عرفی وجود داشته و تذکره نویسان به آن تأکید کرده اند.
سؤال:
حال عرفی چگونه است؟
جواب:
بدان که عرفی یکی از اصل ذوق و صوفیِ وحدت وجودی و از اهل عشق است و پیوسته شاعری می کردی و خمر می آشامید و در اشعار خود اظهار وحدت وجود نمود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.