خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع)
156,825 تومان قیمت اصلی 156,825 تومان بود.139,500 تومانقیمت فعلی 139,500 تومان است.
تعداد فروش: 48
فرمت فایل پاورپوینت
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
با فایل فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) یک ارائهی بینقص بسازید!
پاورپوینتی زیبا و کاربردی:
فایل فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) شامل ۲۱ اسلاید کاملاً حرفهای و چشمنواز است که برای ارائهی مستقیم یا چاپ آماده شدهاند.
آنچه فایل فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) را متمایز میکند:
- طراحی مدرن و هدفمند: فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) با ترکیب رنگها و چیدمان هوشمندانه، به انتقال بهتر مفاهیم کمک میکند.
- کاربری راحت و سریع:فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) بدون نیاز به ویرایشهای پیچیده، فقط فایل را باز کنید و ارائه دهید.
- کیفیت بالا برای نمایش: همهی اسلایدها با رزولوشن مناسب و ساختاری منظم آماده ارائه هستند.
ساختهشده با دقت و استانداردهای بالا:
فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) با رعایت جزئیات طراحی شده تا در هر محیطی بدون مشکل نمایش داده شود. هیچگونه بهمریختگی یا ایرادی در اسلایدهای فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) وجود ندارد.
تذکر:
در صورت مشاهدهی تفاوت در کیفیت، احتمال استفاده از نسخههای غیراصلی وجود دارد. نسخه معتبر فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) با دقت توسط تیم طراحی آماده شده است.
همین حالا دانلود کن و با فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) مخاطبهات رو تحت تاثیر قرار بده!
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل تفسیری در باب قسیم الجنه و النار بودن حضرت علی(ع) :
از فضائلی که در احادیث شیعه و اهل تسنن راجع به فضائل امیر الؤمنین وارد شده است این است که پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیر المؤمنین فرمود «یا علیّ أنت قسیم الجنه و النار» (صدوق، الخصال، ج ص – ابن حجر، الصواعق المحرقه، ج ص )؛ در این که منظور از تعبیر «قسیم الجنه و النار» بودن امیر المؤمنین چیست؟ باید گفت از روایاتی که در درونشان بیانی برای تفسیر این تعبیر آمده دو تفسیر برداشت می شود؛ تفسیری که معروف تر است و بیشتر مورد توجه واقع شده این است که حضرت امیر المؤمنین به عنوان قسمت کننده، ساحت قیامت را به دو بخش بهشت و جهنم بین بهشتیان و جهنمیان تقسیم می کند؛ و بخش بهشت را به بهشتیان و بخش جهنم را به جهنمیان می دهد؛ بر اساس این تفسیر، «قسیم» به معنای «قاسم» یا قسمت کننده گرفته شده است؛ یعنی صیغه «فعیل» در مفهوم فاعلی بکار برده شده است؛ البته کلمه «قسیم» به معنای «قاسم» در برخی استعمالات بکار رفته است مثلا عرب به «سحَر» قسیمه می گوید چون دو بخش شب و روز را از هم جدا می کند (سمّی السحر قَسِیمَه لأَنه یَقْسِم بین اللیل و النهار؛ لسان العرب، ج ص ). تفسیر دومی که کمتر مورد توجه است ولی دقت در احادیث نشان می دهد که تفسیر بهتری است و گفتار پیامبر و ائمه را ناظر به آن بدانیم ارجح است، این است که قسیم به معنای مفعولی باشد؛ در «قسیم» به معنای معفولی قسمت کننده ای، مجموعمَقسم را به اجزائی تجزیه می کند؛ در این صورت، هر یک از آن اجزاء نسبت به مجموعمَقسم، قسم؛ و نسبت به همدیگر قسیم نامیده می شود؛ طبق این تفسیر، خداوند به عنوان قسمت کننده، مجموعمَقسم را یعنی ساحت قیامت را، به سه بخش تجزیه می کند، این سه بخش عبارتند از جهنم و بهشت و ساحت وجود امیر المؤمنین؛ و انسانها یا به جهنم می روند یا به بهشت می روند یا در حریم وجود امیر المؤمنین قرار می گیرند؛ بنابراین در این تفسیر حقیقت امیر المؤمنین خود بخشی است کنار دو بخش جهنم و بهشت نه قسمت کننده؛ ازین رو تعبیر «قسیم» برای آن حضرت بکار رفته است.
افزون بر این که قسیم در معنای مفعولی استعمالش غالب است؛ ارجحیت این تفسیر بخاطر این است که در روایتی که هر دو تفسر آمده امام تفسیر دوم را ترجیح می دهند؛ طبق این روایت (عیون أخبار الرضا، ج ، ص )، مأمون از امام رضا (ع) در باره این تعبیر پرسش می کند؛ و امام با تکیه بر کلام پیامبر که فرمود «حُبُّ عَلِیٍّ إِیمَانٌ وَ بُغْضُهُ کُفْرٌ» برای مأمون توضیح می دهند که چون ملاک بهشت، ایمان مستند به حب علی است و ملاک جهنم، کفر مستند به دشمنی با علی است؛ پس علی (ع) تقسیم کننده مجموع«بهشت و جهنم» است بین بهشتیان و جهنمیان؛ تا اینجای حدیث امام همان معنای قبلی را ارائه می دهند؛ اما بعد از رجوع امام به خانه خودشان، اباصلت هروی از تفسیری که امام برای مأمون کرده بود ابراز شگفتی می کند و امام می فرماید ای اباصلت من در این تفسبر در حد و اندازه مأمون سخن گفتم «یَا أَبَا الصَّلْتِ إِنَّمَا کَلَّمْتُهُ مِنْ حَیْثُ هُوَ» از این جمله امام فهمیده می شود که قسیم به معنای قاسم گرچه فی حد نفسه درست است و قطعا برخی از احادیث این باب را به همین صورت باید معنی کرد؛ ولی این که این تفسیر، مراد پیامبر در آن حدیث باشد چندان درست نیست؛ و نمی توان مراد پیامبر را از این حدیث این
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.