خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی
156,825 تومان قیمت اصلی 156,825 تومان بود.139,500 تومانقیمت فعلی 139,500 تومان است.
تعداد فروش: 53
فرمت فایل پاورپوینت
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
تحولی در ارائهها با فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی!
اگر به دنبال یک روش ساده اما حرفهای برای ارائهی مطالب خود هستید، فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی بهترین انتخاب شما خواهد بود. فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی از پایه بر اساس اصول طراحی مدرن ساخته شده و تضمین میکند که اسلایدهای شما جذاب، منظم و آمادهی استفاده باشند.
فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی شامل ۷۳ اسلاید است که با ترکیب بصری زیبا و چیدمانی حرفهای، ارائهی شما را به سطحی بالاتر میبرد.
چرا باید از فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی استفاده کنید؟
✔ طراحی حرفهای: هر اسلاید فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی با دقت بالا تنظیم شده تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذارد.
✔ صرفهجویی در زمان: نیازی نیست ساعتها وقت خود را برای طراحی پاورپوینت بگذارید، همه چیز آماده است.
✔ استفادهی آسان: بدون نیاز به ویرایشهای پیچیده، کافی است فایل را باز کنید و ارائه دهید.
✔ فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی قابل استفاده در هر محیطی: چه در دانشگاه، چه در جلسات کاری، فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی حرفهای نیاز شما را کاملاً برآورده خواهد کرد.
متمایز باشید!
دیگر نگران بهمریختگی یا طراحیهای غیرحرفهای نباشید. فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی به شما این امکان را میدهد که بدون دغدغه روی محتوای خود تمرکز کنید و ارائهای تأثیرگذار داشته باشید.
همین حالا دریافت کنید و تجربهای متفاوت از ارائههای حرفهای را داشته باشید!
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل رابطه بین هویت اسلامی و سبک زندگی اسلامی :
مقدمه
امروزه متناسب با پیشرفت و ترقی بشر در حوزه های مختلف علمی، موضوع هویت و مسائل مربوط به آن نزد اندیشورزان علوم اجتماعی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. بحران هویت، تعارض هویت، دوگانگی شخصیت و… از جمله مهم ترین مسائلی است که ناظر به بحث هویت، کانون تفکر محققان را به خود اختصاص داده است. در جامعه شناسی، واژه هویت به معنای چه کسی بودن و حس شناساندن خود است که یک سلسله عناصر فرهنگی و تاریخی را در فرد یا یک گروه انسانی تحریک می کند (کلانتری و دیگران، ۱۳۸۸: ۱۲۵). دین -که در این مقاله مراد از آن خاصه دین اسلام است- به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی تمدن بشری، نقشی مهم در تکوین هویت انسان ها و هدایت رفتارهای افراد به سمت هدفی خاص دارد. مذهب به عنوان یکی از مهم ترین ارکان زندگی، نقش مهمی بر شکل گیری هویت و نوع منش و کیفیت زندگی افراد دارد. از سوی دیگر، تحولات علمی و تکنولوژیکی همچنین باعث شده تا شیوه های جدیدی از الگوی سبک زندگی و نحوه ی کنش در حوزه مسائل مربوط به خانواده و محیط جامعه شکل بگیرد. بحث در رابطه با سبک زندگی و آداب اسلامی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی، از مباحث بسیار ضروری جامعه کنونی ما است. هر جامعه ای زمانی می تواند محصول و ثمره ی جهان بینی و ایدئولوژی خود را به دیگران نشان دهد که روش زندگی اجتماعی او متناسب با باورها و ارزش هایش شکل گرفته باشد. اگر بنا باشد ما در نظم جهان الگوی جدیدی را پی ریزی کنیم، باید همان طور که می اندیشیم، زندگی کنیم. با کمال افسوس ما نتوانسته ایم میان باورهای بنیادین و ارزش های اصیل اسلامی که قوام دهنده هویت دینی افراد جامعه است از یک طرف و سبک زندگی خود در حوزه های مختلف اجتماعی، ارتباطی معنادار ایجاد کنیم. روش زندگی ما با آنکه مسلمان هستیم، در موارد قابل توجهی متأثر از آداب و رسوم غیراسلامی و به معنای دیگر ضد اسلامی است. غفلت از سبک زندگی می تواند خسارات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد کند. وقتی مردم نتوانند میان شیوه زندگی خود و باورها و ارزش هایشان ارتباط برقرار کنند، پس از گذشت زمان این امکان وجود دارد که از باورهایشان دست بشویند و آن را ناکارآمد تلقی نمایند. به عبارت دیگر، تحقیقات صورت گرفته پیرامون مفهوم سبک زندگی نشان می دهد که اغلب تعریف های موجود از سبک زندگی بر مبنای شاخص های تئوری غرب بنا شده و بدین سبب نتیجه بدست آمده نیز برخواسته از الگوی سبک زندگی جوامع غربی است. به عبارتی بهتر، زمانی که بنا بر تحقیقی از نوع پیمایش، این نکته روشن می شود که بین سبک زندگی و جنسیت رابطه معناداری وجود دارد، مبنای تعریف عملیاتی محقق از سبک زندگی مبتنی بر شاخصه های سبک زندگی جوامع غربی قوام گرفته که وی عین همان را در جامعه خویش پیاده کرده و حال ادعا می کند که سبک زندگی با توجه به جنسیت افراد متفاوت است. بنابراین پر واضح است که در ارتباط با مفهوم سبک زندگی – به مانند سایر مفاهیم جامعه شناسانه – ما دچار خلأ تعریف عملیاتی با توجه به بستر جامعه هدف هستیم، از مهم ترین مفاهیم جامعه شناختی که در این ارتباط مستلزم بومی سازی است، مفهوم مهم و استراتژیک «سبک زندگی» است. مفهوم سبک زندگی از یکسو متغیری تأثیر گذار بر موضوعات مختلف است و از سوی دیگر، تحت تأثیر عوامل مختلف تغییر می پذیرد؛ بدینجهت در این مقاله سعی بر آن شده است تا ابتدا بر مبنای تئوری های غرب به شناخت و بررسی مفهوم سبک زندگی بپردازیم و در ادامه با توجه به بستر فرهنگی جامعه ی خویش، مدلی از سبک زندگی ایده آل در مکتب اسلام را ارائه دهیم و در نهایت، نیز به بررسی رابطه بین هویت مذهبی – به عنوان یکی از مفاهیم استراتژیک علم جامعه شناسی – با سبک زندگی ایده آل اسلامی به لحاظ تئوری بپردازیم.
هویت دینی
هویت مجموعه معانی است که چگونه بودن را در خصوص نقش های اجتماعی به فرد القا می کند و یا وضعیتی است که به فرد می گوید او کیست و مجموعه معانی را برای فرد تولید می کند که مرجع کیستی او را تشکیل می دهند. هویت دینی از مهم ترین زیر شاخه های هویت است که متضمن سطحی از دینداری است که با مای جمعی یا همان اجتماع دینی مقاربه دارد. هویت دینی نشان دهنده احساس تعلق به دین و جامعه دینی است. هویت دینی در واقع همان آثار و عوارض ناشی از حمل دین بر فرد است. به تعبیری بهتر با پذیرش دین به عنوان اصل اعتقادی، تعهد و احساس تعلق به آن، در زندگی و وجوه مختلف حیات فرد پرهیزگار تغییرات و نتایج مهمی حاصل می شود که همان هویت دینی است (چیتساز، ۱۳۸۳: ۱۹۶). افرادی که دچار بحران هویت دینی و مذهبی می شوند و به عبارتی در خصوص مسائل دینی احساس بیتفاوتی و بی رغبتی می کنند با پیامدهای منفی مواجه اند، نظیر:
۱.بی اعتقادی به سرچشمه هستی و نگرش اومانیستی به جهان پیرامون آن (حذف خدا محوری)؛
۲.احساس پوچی، بی هدفی و نگرش نیهیلیستی به جهان و زندگی؛
۳.نداشتن تعهد شخصی، گروهی و اجتماعی در تمامی عرصه ها و حتی در نقش هایی که به عهده می گیرد؛
۴.عدم مسئولیت پذیری در برابر خود، جامعه و دیگران؛
۵.سست و بی معیار شدن نظام ارزش های اخلاقی و اجتماعی در فرد؛
۶.خود ستیزی و جامعه ستیزی؛
۷.ضعف باورهای دینی و کاهش خود کنترلی فرد؛
۸.بی اعتمادی به خود، جامعه و در مقابل، سلب شدن اعتماد دیگران نسبت به او؛
۹.کاهش شبکه های ارتباطی؛
۱۰.رشد فردگرایی و روحیه ی خودخواهی و خودپرستی (اکبری، ۱۳۸۷: ۶ و ۷).
قرآنکریم بی هویتی را پیدایشگاه خود فروشی و خودزیانی می داند؛ زیرا شخص بی هویت در یک داد و ستد، ارزنده ترین گوهر و سرمایه خود را به بهای بسیار ناچیز می فروشد. پس هم خود را فروخته و هم در این داد و ستد زیان دیده است. قرآنمجید می فرماید: إِنَّ الْخَاسِرِینَ الَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ (زمر/۱۵) بگو زیانکاران کسانی اند که خویشتن خویش را فروخته اند. بدیهی است که این معامله نتیجه ای جز خسارت و زیان ندارد و ازاین رو قرآن مجید می فرماید: وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ (بقره/۱۰۲) و به بهای جانهایشان زشت ترین متاع را فروختند.
بنابراین تا بدین جا این نکته به روشنی مشخص گردید که هویت دینی از اساسی ترین انواع هویت است که شکل گیری صحیح آن در فرایند جامعه پذیری می تواند به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های اجتماعی محسوب گردد. دین اسلام مجموعه ای بی بدیل از آموزه ها و فرامین اخلاقی است که اگر به درستی این آموزه ها شناخته و در افراد درونی شوند و در ادامه، هویتی متناسب با آن شکل گیرد؛ بی شک نتیجه ی آن رسیدن به جامعه ای سالم و پویا خواهد بود. بنابراین، در این مسیر هرچقدر بتوانیم در شناخت و ارائه ی آموزه ها و فرامین دین اسلام و مکتب تشیع به مخاطبان – به خصوص نسل جوان – موفق عمل کنیم و هویتی هم سو با آن آموزه ها را بهوجود آوریم، هرآینه جامعه ای سالم و دین محور خواهیم داشت که هدفی جز رسیدن به کمال دینی نخواهد داشت. از سوی دیگر، امروزه رشد و ترقی علم و تکنولوژی تمامی سطوح زندگی انسان ها را دچار تغیر و تحول کرده و سبک جدیدی از زندگی را جایگزین الگوهای پیشین قرار داده است، به طوری که در این میان هویت و شخصیت انسان امروزی – به خصوص در جوامع غربی – به شدت تحت تأثیر حاکمیت فن و تکنولوژی شده و بشر دچار نوعی ازخودبیگانگی شخصیتی شده است. بدین سان ازخودگانگی به شدت سبک زندگی وی را تحت تأثیر قرار داده است. چنانچه جوامع پیشرفته از طریق قدرت رسانه ای خویش، ابتدا با درونی کردن شیوه های نگرش و رفتار مورد دلخواه خود، هویتی متناسب با اهداف خویش (مصرف گرایی و دنیامحوری) به وجود می آورند و در ادامه با مدیریت شیوه ی تفکر و رفتار افراد، سبک زندگی آنان را نیز به شکل نا محسوس کنترل و هدایت می کنند. سبک زندگی که بنای آن بر مبنای پارادایم های جوامع غربی بوده و در بسیاری از موارد، یکسره با بستر دینی جامعه ما بیگانه است. بنابراین پر واضح است که در این بعد زمانی، کارگزاران اجرایی جامعه ایران -که اساس آن مبتنی بر تعالیم و آموزه های اسلام و مکتب تشیع است- بیش از پیش نیازمند این امر هستند تا آموزه ها و دستورالعمل های اسلامی را پیرامون شیوه و سبک زندگی استخراج کرده و با معرفی آن به نسل نو، در جهت ایجاد هویتی متناسب با آموزه های اسلامی گام بر دارند، بدیهی است هر چقدر در این زمینه موفق تر عمل کنیم، به تناسب شاهد شکل گیری و ترویج هویتی اسلامی و شیوه ی تفکر و رفتاری اسلامی خواهیم بود. از اینرو با توجه به ضرورت آنچه بدان اشاره شد، در ادامه به برخی از شاخصه های اصلی سبک زندگی مورد توافق اسلام و مکتب تشیع – که عمل به آنها می تواند در شکل گیری و غنای هویت اسلامی ایرانیان مفید باشد – خواهیم پرداخت.
بخش دوم: بررسی دیدگاه مکتب اسلام پیرامون سبک زندگی
- ۲: مدیریت بدن
پس از مطالعات محققان در این زمینه، مهم ترین شاخصه های که توانستند مدیریت بدن را تعریف کنند عبارت است از؛ نوع لباس پوشیدن، آرایش موی سر و استفاده از پیرایه ها. همچنین شیوه ی مدیریت بهداشت و سلامت بدن در زمره ی شاخص های مدیریت بدن قرار گرفت که در ادامه به دیدگاه اسلام در خصوص هر یک می پردازیم.
- ۱. ۲: آراستگی و نظم ظاهری در اسلام
امروزه روانشناسان می گویند فردی که مدام در پی وفق دادن خود با الگوها و مدهای ارائه شده در جامعه باشد، دچار ضعف شخصیت است. اما جوانی که با سلیقه ی خود لباس بر تن می کند و سادگی و متانت را اصل در پوشش خود قرار می دهد، دارای روحی قوی و به خود متکی است.
- ۱. ۲: اهمیت آراستگی در آموزه های دینی
اگر منظور از آراستگی، طهارت و پاکیزگی باشد – به جهت اصرار و سفارش های زیاد اسلام در این خصوص – جایگاه رفیع آن در اندیشه اسلامی بر کسی پوشیده نیست. در شان این مقام همین بس که پاکیزگی را علامت ایمان معرفی کرده اند.
- ۱. ۲: آرایش و آراستگی در سیره پیامبر اکرم
الف. حالات چهره و قیافه ظاهری: موی سر، از عناصر اصلی در شکل ظاهری هر فرد است: از امام صادق(ع) این گونه روایت شده است که می فرمود: «إِنَّ مِنْ أَجْمَلِ الْجَمَالِ الشَّعْرَ الْحَسَن؛ از جمله زیباترین زیبایی ها موی زیباست.
در اهمیت شانه همین بس که در روایت است که یکی از اشیایی که رسول خدا (ص) در همه ی سفرها به همراه داشت، شانه بود. علاوه بر موی سر، مواظبت بر ریش و سبیل نیز مورد توجه شارع مقدس قرار گرفته است. رسول خدا (ص) می فرماید: «لَا یطَوِّلَنَّ أَحَدُکمْ شَارِبَهُ فَإِنَّ الشَّیطَانَ یتَّخِذُهُ مَخْبَأً یسْتَتِرُ بِهِ: هرگز کسی از شما سبیل خود را بلند نسازد که به تحقیق، شیطان آن را پناهگاه خود می کند و خویشتن را با آن مخفی می سازد». کنایه از اینکه جایگاه آلودگی ها و میکروب ها خواهد شد.
ب. پاکیزگی دهان:
بی شک، داشتن دندان های تمیز و سفید، خواسته ی هر فرد آراسته است؛ زیرا علاوه بر تأثیر بسزا در سلامت جسمی افراد، در زیبایی ظاهری نیز مؤثر است. در روایات آمده است پیامبر گرامی اسلام (ص) هر زمان برای نماز شب بلند می شد، دهانش را مسواک می زد. ایشان سه نوبت مسواک می زند: پیش از خواب، پس از بیدار شدن و پیش از آنکه نماز بخواند.
ج. استفاده از بوی خوش:
استعمال بوی خوش برای ظاهر شدن در میان مردم مورد عنایت ویژه رسول خدا(ص) بوده است. نقل شده که هزینه عطر رسول خدا (ص) گاه بیش از خوراک ایشان بود
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.