خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی
156,825 تومان قیمت اصلی 156,825 تومان بود.139,500 تومانقیمت فعلی 139,500 تومان است.
تعداد فروش: 60
فرمت فایل پاورپوینت
آنتونی رابینز میگه : من در 40 سالگی به جایی رسیدم که برای رسیدن بهش 82 سال زمان لازمه و این رو مدیون کتاب خواندن زیاد هستم.
فایل فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی شامل ۲۸ اسلاید آماده است که میتواند محتوای شما را به شکلی حرفهای، منسجم و چشمنواز به مخاطبان منتقل کند.
برتریهای فایل فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی در یک نگاه:
- طراحی منحصربهفرد
- فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی با بهرهگیری از اصول زیباییشناسی و ترکیب رنگهای مناسب، ظاهری مدرن و رسمی به ارائه شما میدهد.
- راهاندازی فوری
- فایل فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی نیازی به تنظیمات اضافی ندارد؛ کافیست آن را باز کنید و مستقیماً استفاده کنید.
- وضوح عالی
- اسلایدها به گونهای طراحی شدهاند که در هر دستگاه یا ویدیو پروژکتور، با بهترین کیفیت نمایش داده شوند.
همه چیز از قبل آماده است: در فایل فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی هیچ موردی ناتمام یا نیازمند ویرایش نخواهید یافت. همه چیز با دقت نهاییشده و تستشده ارائه میشود.
توصیه مهم: نسخههایی که تحت عنوان فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی اما خارج از منبع رسمی منتشر میشوند، ممکن است از کیفیت لازم برخوردار نباشند.
همین حالا فایل را تهیه کرده و سطح جدیدی از ارائه را تجربه کنید!
بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل توجه به اموری در رسیدن به معرفت حقیقی :
در قرآن و سنت و روش اولیای دین- علیهم السلام- مطالب بسیار گوناگونی وجود دارد که دلالت می کند اولا، حقایقی مخفی از دیدگاه عقل و قلب نوع مردم وجود دارد و ثانیاً، افراد محدودی با شرایط ویژعلمی و عملی می توانند به آن برسند و ثالثاً، این حقایق از نوع معارف توحیدی است که شرط اصلی رسیدن به آن ها، ایمان صحیح از راه تعبد به دین الهی پس از پذیرفتن آن با نورانیت عقلانی و درک های صحیح عقلی است، این امور عبارتند:
۱- پذیرفتن حقایق دین
این امر از امور قطعی است که اگر کسی بخواهد به حقایق دین نایل شود باید بپذیرد که اولًا، دین الهی علاوه بر داشتن معارف گوناگون اعتقادی، اخلاقی و عملی، این معارفش یک حقایقی را دربردارد که آن ها را باید با قلب و جان درک نمود، چنان که انسان این معارف را با عقل و حالات نفسانی و اعمال صالح، می پذیرد، و ثالثاً، امکان رسیدن به این حقایق وجود دارد و عده ای با تحصیل شرایطش به اندازظرفیت وجودی خود به آن رسیده اند.
۲- امکان رسیدن به راهنمایی ویژهی الهی
پس از پذیرفتن راهنمایی های عمومی دین برای همگان، و با توجه و ارتباط با حق تعالی با اعتقاد صحیح و انجام اعمال صالح و حصول حالات معنوی و روحی، برای رسیدن به حقایق توحیدی و شهود قلبی آن ها، [۱] راهنمایی های خاصی از جانب خداوند و اولیائش لازم است زیرا تا استعداد و ظرفیت ویژه ای برای ظهور حقایق برای انسان مؤمن و مهذب و مؤدب به آداب الهی پیدا نشود، امکان ظهور حقایق از وجود او نیست، چنان که قرآن
کریم می فرماید: یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی النور بإذنه و یهدیهم الی صراط مستقیم: [۲] خداوند به واسطقرآن، کسانی را که از رضایت او تبعیت کنند، به راه های امن و سلامت هدایت می کند و ایشان را از تاریکی ها به سوی نور به اذن الهی، خارج می کند و ایشان را به راه راست هدایت می کند، روشن است که این هدایت در این آیه، هدایت ویژه ای است که اولًا، هدایت های دیگر قرآن پذیرفته شود و ثانیاً، شخص در مسیر تبعیت از رضای الهی باشد که در این صورت خداوند مستقیماً او را به راه های امن هدایت می کند و این هدایت ملازم با بیرون آمدن از تاریکی های ویژه است و معلوم می شود که صراط مستقیم نیز دارای ابعادی است و این افراد به عمق و حقیقت آن هدایت می شوند، البته روشن است که هدایت با تمام مراتبش باید با همراهی ائمه- علیهم السلام- باشد.
۳- انواع راهنمایی ویژه الهی
با توجه به این که راهنمایی ویژه به حقایق توحیدی جز با تبعیت مستمر از قرآن و اهل بیت- علیهم السلام- محقق نمی شود، باید دقت کرد که این راهنمایی با داشتن زمینه:
الف) مسیر شخصی: به این صورت که با قبول امور گذشته، شخص با نوعی تسلط به احکام شرعی و مسایل اخلاقی، تعبد مستمر به دستورات دینی داشته باشد، به گونه ای که دفعتاً عنایات الهی شامل حالش شده و پرده هایی را از چهرقلب او کنار زند و به مشاهدقلبی عوالم توحیدی نایل شود. [۳]
ب) سیر جذبه ای: به این گونه که شخص، با آمادگی و صفای روحی ویژه ای یک مرتبه عنایات و جذبه های خاص الهی شامل حالش شود و به مراحلی از عوالم توحیدی سیرش دهند، این نوع را اصطلاحاً مجذوب سالک می گویند. [۴]
ج) سیر تربیتی: به این صورت که شخص دارای راه منظم برای سیر توحیدی باشد، به گونه ای که پس از تحصیل مراتب اخلاص، به عوالم خلوص راه یابد، تا با تعبد مستمر به دستورات نورانی دین، و ظهور عوالم توحیدی با مشاهدات قلبی، استقرار در توجه به این عوالم در تمامی امورش پیدا کند.
امتیاز این راهنمایی ها
با این که در تمامی این انواع باید تعبد دقیق به کتاب و سنت و روش ائمه- علیهم السلام- داشت، و راهنمایی به آن ها جز با تضرع و خضوع به درگاه الهی و اولیائش- علیهم السلام- محقق نمی شود، لکن بین آن ها امتیازاتی است که توجه به آن ها، بصیرت انسان را در سیر بیشتر می کند.
اگرچه تمامی این سه نوع خوب است، لکن نوع سوم دارای روش است که قابلیت سرایت دادن به دیگران را نیز دارد و با نوعی تسلط به معارف عقلی و عملی دین، آن روش را شخص از بیانات نورانی ائمه- علیهم السلام- استخراج می نماید، مانند علومی که در دین مطرح می شود ازقبیل علم فقه، اصول و کلام، و اساس مباحث آن ها در کتاب و سنت وجود دارد، لکن عالمان بصیر و دقیق، آن مباحث را با روش های مناسب با هر یک از علوم، از این دو منبع غنی، استخراج کرده و به صورت علم
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.