تبلیغات در گوگل میتواند بسیار پیچیده و دشوار باشد و تمامی هزینههای ما را از بین ببرد و برعکس، میتواند همچون معجزهای، فروش و کسب و کار ما را متحول کند! اما، برای موفق شدن یک شرط اساسی دارد، آن هم اینکه باید قبل از شروع هر کاری، گوگل ادز را به خوبی بشناسیم و بدانیم که چگونه کار میکند.
سالها تجربه کار با سیستم گوگل ادز و کار روی تبلیغ صدها کمپین تبلیغاتی، ما را با مهمترین دغدغهها و مشکلات مشتریان آشنا کرده است. شاید باورتان نشود اما به چشم خود دیدهایم که فردی 4 میلیون تومان هزینه کرده و تنها با چند اشتباه کوچک، همه هزینههایش را به هدر داده است. همچنین، پیش آمده که با مدیریت درست و اصولی کمپین یکی از مشتریان، فروش او را تا 400% برابر افزایش دادیم! به نحوی که در طی حدوداً 2 ماه، 4 نیروی جدید استخدام کرد تا جوابگوی مشتریانش باشند!
همه اینها به ما انگیزه داد تا همه توان خود را بگذاریم و بی کم و کاست، چند سال تجربه کار با گوگل ادز (ادوردز سابق) را در اختیار شما قرار دهیم و به تمامی سوالات و دغدغههای شما که قصد دارید با استفاده از تبلیغات گوگل فروش خود را چند برابر کنید، پاسخ دهیم. نتیجه شد همین ایبوکی که امروز در اختیار شما قرار گرفته است.
چرا تبلیغات در گوگل؟ گزینه بهتری نداریم؟!
نباید سوال را با سوال پاسخ داد اما، واقعا چرا تبلیغات گوگل نه؟! غیر از این است که تبلیغات در گوگل بیاغراق یکی از هدفمندترین و به صرفهترین روشهای تبلیغاتی است؟ چگونه؟ در درجه اول آنکه شما با استفاده از گوگل ادز، میتوانید به نیاز لحظهای مخاطبان خود پاسخ دهید. نیازی که روزانه توسط میلیونها کاربر در گوگل جستجو میشود و تنها چیزی که شما نیاز دارید، این است که بتوانید سایت خودتان را در میان نتایج گوگل در صفحه اول بگنجانید. نتیجه بدیهی است: افزایش بی چون و چرای فروش!
علاوه بر آن، هزینههای شما هم کاملا بهینه و بصرفه خواهد بود. زیرا تنها به ازای هر ورودی به گوگل هزینه پرداخت خواهید کرد. به نظر شخص من، هر زمانی که شما تبلیغات در گوگل را شروع کنید، یک قدم از سایر رقبایی که هنوز این کار را نکردهاند جلوتر و در عین حال، یک قدم از آنهایی که در حال تبلیغ هستند عقبتر هستید!
البته گوگل ادز مزایای بیشماری دیگری دارد که به طور مفصل در ایبوک در موردشان بحث کردهایم.
تبلیغات گوگل، از سقوط در چاه ورشکستگی تا صعود به قلههای موفقیت!
اینکه میلیاردر باشیم یا به سختی برای تبلیغات کسب و کار خود پول فراهم کرده باشیم، در هر صورت، همه ما به هزینهها، بازخورد و افزایش فروش محصولات و در نهایت موفقیت و رشد کسب و کارمان اهمیت میدهیم.
اما (یک امای بزرگ و تأمل برانگیز و شاید تلخ)، برای موفقیت در این کار، باید بدانیم، بدانیم و باز هم بدانیم! واقیعت این است که بدون کسب شناخت کافی از نحوه کار گوگل ادز، به احتمال قریب به یقین، چیزی جز شکست و از بین رفتن هزینهها، عاید ما نمیشود.
در طول مدتی که در واحد گوگل ادز مشغول به کار بودهام، به چشم خود موفقیت و شکست کسب و کارهای زیادی را دیدهام. میدانید مهمترین تفاوت آنها چه بود؟ دسته اول میدانستند گوگل ادز چگونه کار میکند و دسته دوم نمیدانستند! همین.
امروز در ایبوکی که برای شما فراهم کردهایم، سعی کردیم تمامی زوایای آشکار و نهان تبلیغات در گوگل را به شما آموزش دهیم تا با دیدی روشن و قدمی مطمئن در مسیر موفقی قدم بردارید و بهترین نتیجه را از تبلیغات در گوگل بگیرید.
البته تمرکز ما در این ایبوک، آموزش تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل یا Google Search Network است. زیرا این روش تبلیغ در ایران نسبت به سایر روشهای تبلیغ در گوگل مانند تبلیغ در شبکه نمایش پرکاربردتر و موثرتر است (به دلیل تحریمها، امکان استفاده از سایر روشهای تبلیغاتی وجود ندارد یا بسیار محدود شده است).
و در پایان…
امیداریم این ایبوک، برای شما مفید واقع شود و با مطالعه آن، به درک کامل و درستی از تبلیغات در گوگل ادز دست پیدا کنید. صمیمانه منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم، قطعاً یاری و همراهی شما دوستان گرامی، نقش اساسی در موفقیت ما دارد.
علی رفعتی –
سلام .
خیلی خوبی تو.
دیونم کردی با این ایبوک عالیت.
مرسی که بهش آب نبسته بودی و همه چیز رو عالی و بی کم و کاست نوشته بودی.
من واقعا ار خوندن کتابت لذت بردم و چقدر شیوه نگارشت رو دوست دارم.
بسیار ممنونممممممممممممممممممممم ازت.
پیروز باشید
علی فرخنده –
سلام ضمن تشکر از زحمات شما مطالب کتاب بسیار خوب و با محتوای مفید نوشته شده. پیشنهاد میکنم بازم از این دست کتابها به ویژه در حوزه مدیریت و تحلیل کسب و کار در اختیار مخاطبین قرار دهید، مثل شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)، نهیه بیزنس پلن و … موفق باشید.
نیلوفر رفاهی –
با سلام و تشکر. برای من و بیزینسم بسیار مفید بود.
عاطفه طالب نژاد –
خوب بود؛ جداً خوب بود. برای من که بستهبندی (نحوه ارائه) میتونه بسیار تحت تاثیر قرارم بده، یه محتوای خیلی مفید با یه ظاهر نرم، شوخ و شاداب عمیقاً تحسین برانگیز بود.
از دیشب با این مقاله درگیر شدهام؛ این است نتیجۀ یک محتوای خوب.
ادامه بدید لطفا.
رسول صالح –
متشکرم از این کتاب عالی.
ميلاد شايق –
عالی بود . ممنونم
سلمه رضوی –
با سلام وخسته نباشید. کتابی بسیار پرمحتوا و ارزشمند نگارش گردیده و از همه مهمتر اینکه با دستهبندی مناسب و بیان ساده و گویا، میتوان مطالب را با انگیزه بیشتری پیگیری نمود. من به تازگی مطالعه در زمینه دیجیتال مارکتینگ را آغاز نمودهام، ولیکن محتوای این کتاب توانست تا حدود زیادی پاسخگوی سوالات من باشد.
توفیق روزافزون برایتان آرزومندم
شهاب خانی –
من تا الان ۸۰ صفحه از کتاب رو خوندم.
واقعا فوق العاده دقیق و تمیز نوشته شده و تمام نکتهها رو به صورت کامل ذکر کردید.
به نظرم که فوق العاده است.
و امیدوارم در انتهای کتاب، لینک یا چیزی باشه برای دورههای یا کتابهای حرفه ایتر که بتونم بیشتر اطلاعاتم رو بالا ببرم.
Mohammad Esteghamat –
سلام، فوق العاده است. من 2 ساعت پیش کتاب رو گرفتم و تا الان 40 صفحه اون رو خوندم.
واقعا و بدون تعارف می گم باورم نمی شد که ما تو ایران چنین محتواهای خوبی داشته باشیم که تولید شده باشه و کپی نشده باشه.
لحن بسیار جذاب نویسنده که با طنز بسیار ظریفی همراه شده آدم رو چنان جذب می کنه که انگار دارین یه رمان می خونین.
خیلی عالی بود. دمتون گرم. شما ها واقعا مایه دلگرمی هستین.
شاد و پرتوان باشین همیشه
شهرزاد امیررحیمی –
سلام ممنون از کتاب آموزش مفیدی که در اختیارم قرار دادید
محمد حاجیان –
سلام
از سایت شما و مطالب شما سپاسگزارم و این کتاب هم فوق العاده بود 👌🏻🤩
شاهین شاکری –
نگارشی ساده و دوست داشتنی، برای انتقال مفاهیمی تخصصی.
در کل عالی بود. دمتون گرم.
موفق باشین.
آیدین شمسی –
کتابی مناسب، با محتوای عالی است.