خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Environmental Impacts of Sugar Production: The Cultivation and Processing of Sugarcane and Sugar Beet (Cabi Publishing)
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Environmental Impacts of Sugar Production: The Cultivation and Processing of Sugarcane and Sugar Beet (Cabi Publishing) قیمت اصلی 80,500 تومان بود.قیمت فعلی 43,000 تومان است.
بازگشت به محصولات
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Morphometrics for nonmorphometricians
خرید و دانلود نسخه کامل کتاب Morphometrics for nonmorphometricians قیمت اصلی 74,500 تومان بود.قیمت فعلی 37,000 تومان است.
فقط اینقدر👇 دیگه زمان داری با تخفیف بخریش
00روز
19ساعت
58دقیقه
15ثانیه

خرید و دانلود فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا

قیمت اصلی 224,700 تومان بود.قیمت فعلی 169,200 تومان است.

تعداد فروش: 43

فرمت فایل پاورپوینت

1 آیتم فروخته شده در 55 دقیقه
4 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

فایل پاورپوینت فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا؛ راهکاری شایسته برای ارائه‌های موفق

اگر به‌دنبال یک فایل ارائه‌ی آماده با کیفیت بالا و طراحی حرفه‌ای هستید، فایل فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا انتخابی مناسب برای شماست. این مجموعه شامل ۵۶ اسلاید استاندارد و دقیق است که با هدف ارتقاء کیفیت ارائه‌های شما تهیه شده‌اند.

دلایل انتخاب فایل فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا:

  • طراحی ساختارمند و چشم‌نواز: هر اسلاید با دقت بالا و توجه به اصول طراحی گرافیکی تهیه شده است تا محتوای شما به‌خوبی دیده و درک شود.
  • آمادگی کامل برای ارائه: نیازی به ویرایش مجدد نیست؛ فایل فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا آماده‌ی استفاده در کلاس، جلسه یا کنفرانس است.
  • سازگاری کامل با پاورپوینت: نمایش صحیح اسلایدها در تمامی نسخه‌های PowerPoint بدون بهم‌ریختگی یا مشکل ظاهری تضمین شده است.

تولید شده با رویکرد حرفه‌ای:

تمامی بخش‌های فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا با هدف ایجاد یک تجربه کاربری روان و بی‌نقص طراحی شده‌اند. جزئیات با دقت بالا تنظیم شده‌اند تا ارائه‌ای حرفه‌ای و تأثیرگذار داشته باشید.

توجه:

تنها نسخه رسمی فایل فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا از کیفیت کامل برخوردار است. نسخه‌های غیرمجاز ممکن است شامل اشکالات طراحی باشند و توصیه نمی‌شود از آن‌ها استفاده شود.

با تهیه فایل فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا، سطح ارائه‌های خود را ارتقاء دهید و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید


بخشی از متن فایل پاورپوینت کامل در جستجوی حکم بازی های رایانه ای در فقه و فتوا :

منظور از سرگرمی و خطری که در فضای مجازی جامعه را تهدید می کند چیست. با توجه به ورود انسان به عرصه جدید آیا نیازی به فلسفه های مضاف مثل فلسفه تکنولوژی یا فلسفه بازی ها داریم؟

اشاره

حجت الاسلام والمسلمین جعفری از مبارزان قبل از انقلاب و فعالان فرهنگی در حوزه و دانشگاه است که تجربه فعالیت فرهنگی در خارج از کشور را هم در کارنامه خود دارد. نگاه مبنایی به پدیده بازی های رایانه از منظر فقه و فقها از دغدغه های این کارشناس مذهبی و فرهنگی است. آن چه پیش رو قرار دارد، گزیده هایی از طرح مسأله ها و دغدغه هایی است که در گفت و شنود پویا با حجت الاسلام والمسلمین جعفری درباره بازی ها مطرح شده و می تواند دریچه ای برای ورود به این پدیده از زاویه فقه و فتوا و ایجاد انگیزه و دغدغه ای برای طلاب و دانش پژوهان این رشته باشد. گزیده ای از گفتار حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ضرورت پرداختن به پدیده بازی های رایانه ای از نگاه فقه و فقها.

نیاز به تعریف فضای مجازی

اگر قبول کنیم که هر پدیده نو فرهنگ و ادبیات نویی را تبلیغ می کند و بعضا به فرهنگ مهاجم تبدیل می شود، برخورد ما با پدیده فضای مجازی باید چگونه باشد؟ طبیعتا قبل از طرح این پرسش، باید فضای مجازی را تعریف کنیم. اگر از نظر جامعه شناسی بخواهیم تعریف کنیم، فضا را در بخش جامعه شناسی بیاوریم چنان چه بخواهیم یک فصل مفصل بیاوریم طبیعتا روند تکامل بحث ارتباطات را باید بیاوریم تا برسیم به فضایی که در واقع آن ارتباطات را تسهیل کند؛ یعنی به نوعی دارد جامعه را از فردگرایی به جمع گرایی هدایت می کند. این اولین سؤالی بود که یعنی تاثیر این پدیده و اثرات ماندگار آن در یک جامعه و به عنوان یک چالش برای یک اندیشه ای که انفعالی است مثل اندیشه ما یا جامعه ما یا جوامعی مثل جوامع ما که تقریبا صورت منفعل دارد با این قضیه چگونه باید برخورد کند.

آیا در برابر بازی ها منفعل هستیم؟

نکته دوم این که گرچه یک بخش فضای مجازی به کارکردهای سیاسی برمی گردد، یعنی هیچ نظام سیاسی امروز مستغنی از فضای مجازی در شرایط فعلی نیست، از باب مدیریت اجتماعی حتی مدیریت سیاسی در بحث دموکراسی در بحث انتخابات یا فرض کنیم در حوزه اقتصاد در حوزه آموزش بحث دارد که تقریبا یک بحث این است که ضرورت مستقلی دارد و باید جداگانه از آن بحث شود؛ بحث دوم هم بحث سرگرمی هاست که در بخش دوم می شود بحث کرد. بحث ما به بحث سرگرمی ها برمی گردد؛ وگرنه در بحث قبلی خودش یک بحث گسترده ای دارد. به هر جهت اگر بخواهیم که فضای مجازی را تعریف کنیم و آن را به دو بخش تقسیم نماییم، یک بخش کارکرد سیاست و خدمات و بخش دوم سرگرمی هاست که بحث ما روی بحث سرگرمی هاست.

یعنی می خواهیم ببینیم سرگرمی هایی که امروزه با گسترش ارتباطات برای انسان پیش آمده، آیا پدیده ای است که برای ما جایگاه غیر فعال داشته باشد و ما نسبت به آن اختیاری نداشته باشیم و جایگاه آن را چگونه می شود مدیریت کرد؛ چه مدیریت در بخش حوزه سیاست که می خواهد این را مدیریت کند، فیلترینگ کند، چه این که بخواهیم جامعه را با حرام و حلال مدیریت کنیم. یعنی چه حوزه الزامات سیاسی چه حوزه اقدامات فقهی. بنابراین نکته اول این است که این پدیده وارد زندگی ما می شود و ما منفعل هستیم که با آن چه کار کنیم؛ یعنی فضا در این حوزه بسیار محدود نه در حوزه نامحدود. سؤال دوم این است که در صورت بهره گیری از این پدیده نو چه تمهیدات و الزاماتی از وظایف دولت و کدام بحث از وظایف مردم و روحانیت است؛ بحث به این گستردگی، یعنی وظایف دولت در بحث ما نمی آید و ما به دنبال نگاه فقهی به آن هستیم.

نسبت بازی ها به صغرویات احکام شرعی چیست؟

ما نمی خواهیم برای نظام آموزشی هنجار تعریف کنیم؛ بلکه می خواهیم ببینیم وضعیت موقعیت و مکان و در واقع نسبت این صغریات با احکام شرعی چه چیزی می تواند باشد. شما وقتی بتوانید محتوایی را در یک کارکرد مشخص و به قیمت بهینه ای به مردم بدهید، رغبت بیش تری پیدا می کنند؛ حتی ممکن است شما بتوانید یک خوراک بد را در یک خدمات خوب قالب کنی؛ کما این که این طور می شود. ولی در بحث کارکردی فعلا با آن بحث کار نداریم. ما دنبال این بحث هستیم که در واقع الان فرزند شما دارد بازی می کند؛ با بازی آینده اش را به چه شکلی و به چه سویی داریم هدایت می کنیم؟ آیا این هدایت می تواند متناسب با تعریف های اداری ما تحت موضوعات و اطلاعات درآید؟ فرض کنیم اگر در اسلام تیراندازی داریم، اسلام شما را می آورد در این قالب به این بازی می پردازد، می خواهد یک نتیجه غایی بگیرد. بالاخره هر فنی این غایت بر آن مترتب است.

الان هم وارد اشتغال به این نوع بازی ها و این کارها می شویم. در واقع آن غایتی که می تواند ما را هدایت کند کجاست؟ می توانیم آن غایت ها را در قالب حلال و حرام کنترل کنیم یا از کنترل ما خارج است یعنی از کنترل دین خارج است. تقریبا دین هیچ تسلطی بر آن ندارد؛ چرا؟ چون مثلا یک دیدگاه می گوید شما نمی توانید در تکنولوژی انتخاب داشته باشید بلکه آن را می فروشند؛ چرا که شما نمی توانید بگویید این قلم را می خواهم و آن قلم را نمی خواهم. این اقلام جداکردنی نیست. این در واقع با خود یک پدیده است؛ این پدیده می آید تمام بدن و وجود شما را تصرف می کند.

آیا پرداختن به فلسفه بازی ها یا فلسفه فناوری ضرورت دارد؟

ما می خواهیم ببینیم منظور از سرگرمی و خطری که در فضای مجازی جامعه را تهدید می کند چیست. با توجه به ورود انسان به عرصه جدید آیا نیازی به فلسفه های مضاف مثل فلسفه تکنولوژی یا فلسفه بازی ها داریم؟

ما در واقع دنبال این نکات هستیم. ببینیم چگونه است اولا فضای مجازی را در حد محدودی تعریف می کنیم. برای یک خواننده ای که می آید، بگوییم تعریف فضای مجازی است؛ البته به عنوان یک اصل کبروی، بعد صغریات فضای مجازی را تعریف می کنیم که می تواند مباحث کارکرد سیاسی باشد. از جمله صغریاتی که در فضای مجازی وجود دارد، بازی هاست؛ چه آنلاین چه غیرمستقیم. امروز خود شما در خانه نشسته ای، شب می توانی در تمام بازی هایی که در روی کره زمین انجام می شود از خانه تان وارد شوید و در آن ها مشارکت کنید؛ چنان که الان بچه ها دارند این کار را می کنند.

پس ما دنبال یک صغری هستیم نه کل صغریات فضای مجازی؛ یکی از صغریات فضای مجازی بازی های کامپیوتری است؛ چه مستقیم چه غیرمستقیم. فرض کنید یک جوان آمریکایی که اشتغال به بازی ها دارد، ممکن است عبادات در زندگی او مفهومی نداشته باشد ولی در جامعه ما به دلیل سنّتی بودن می تواند سرگرمی های متنوع دیگری داشته باشد. اولا چه تعریف مشخصی از آن داریم ثانیا در مستقیم و غیرمستقیم آن چه ویژگی هایی وجود دارد؟

کم و بیش می دانیم این بازی ها قبلا در کارتون هایی که تلویزیون ما پخش می کرد یا تلویزیون های دنیا قبلا پخش می کردند؛ این کارتون ها محتوای لازم را می توانستند به جواب های پایین دست خود منتقل کنند. امروزه آن ها رفته و تلویزیون جایگاه خودش را در این فضا از دست داده است. ویژگی این ها چیست؟ آیا اهداف بازی ها، انتقال مفاهیم است که بحث محتوایی می شود؟ آیا آن ها می خواهند یک مفهومی را به جوامع جهان سوم منتقل کنیم مثل مفهوم آزادی دموکراسی لائیک؛ مفهومی مثل سکولاریسم، مفهوم نسبیت در اخلاق؟ آیا این مفاهیم را می خواهیم منتقل کنیم؟

آیا نیازمند روشی نو در استنباط احکام بازی ها هستیم؟

نکته بعدی؛ روش شناسی در انتقال این مفاهیم چگونه است؟ گویی در قالب تصویر متحرک یعنی بهترین شکل آن چگونه است که آیا آن ها می تواند باعث تعارض چالش شود در ارتباط یک مفهوم شرعی و بحث بعدی این است که اثر جامعه شناسی چگونه است. یعنی هنگامی که افراد به صورت تک تک بازی ها را انجام دادند، وقتی جمع شدند برآیند جمع آن ها چه می شود؟ در بازی های آنلاین افراد همان موقع مثلا یک بازی فوتبال می بینند هیجانات شان آنی و مشترک است. ممکن است یک میلیارد نفر بنشینند و یک بازی فوتبال را نگاه کنند. می توانیم پیش بینی کنیم یک میلیارد نفر بازی آنلاین را مشترکا نگاه کنند. این اجتماع گسترده پراکنده در قالب یک جمع چه تاثیراتی در جوامع خودشان می گذارد؟ چه نکته ای می توانیم برای آن داشته باشیم و بحث انتقال جاذبه های هنری، آن چیزی که ما دنبال آن هستیم شاید نکاتی باشد که من وارد به آن نیستم. چون مطالعات من در این زمینه خیلی سطحی و ابتدایی است.

ما می خواهیم ببینیم مثلا شرع با یک پدیده مواجه شده. روش استنباط حکم شرعی این است که هر پدیده ای اگر مسائلش از مسائل مستحدثه نیست احکام آن در فقه وجود دارد و فقهای مختلف به آن پرداخته اند.

  راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.